tag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post1650168177729011489..comments2024-03-29T10:58:49.136+02:00Comments on springsharp: Zdobyczny jachtde Villarshttp://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comBlogger32125tag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-37936949637000885482017-09-08T11:26:17.272+03:002017-09-08T11:26:17.272+03:00Ciekawy wpis!!Poproszę o więcej!Ciekawy wpis!!Poproszę o więcej!who called mehttps://whose-number-is-this.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-62119978508896191492017-03-07T12:55:27.606+02:002017-03-07T12:55:27.606+02:00Super, fajne obrazki :P Super, fajne obrazki :P sprzedaż jachtówhttp://atsea-yachts.pl/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-79131609625417706122017-01-21T12:36:45.684+02:002017-01-21T12:36:45.684+02:00Zdobyczny niszczyciel już przedstawiłeś, choć jego...Zdobyczny niszczyciel już przedstawiłeś, choć jego wcielenie do służby także nastąpi dopiero w 1915 r. :) No dobrze, postaram się być cierpliwym, ale to taki fajny temat!<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-70143171988403906192017-01-21T12:23:08.173+02:002017-01-21T12:23:08.173+02:00wszystko w swoim czasie, 1915 r. jeszcze się nie z...wszystko w swoim czasie, 1915 r. jeszcze się nie zaczął ;)de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-22052880193015369362017-01-21T07:34:49.009+02:002017-01-21T07:34:49.009+02:00Czekam z niecierpliwością na rewitalizację (= właś...Czekam z niecierpliwością na rewitalizację (= właściwy debiut) "świnki morskiej" pod polską banderą!<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-14384868576148051252017-01-20T14:47:15.853+02:002017-01-20T14:47:15.853+02:00Jeśli miałby pełnić funkcje pływającego okrętu szk...Jeśli miałby pełnić funkcje pływającego okrętu szkolnego, to chyba jedynie z ograniczeniem do akwenu Morza Bałtyckiego. A i tak konieczna byłaby przebudowa w celu uzyskania pomieszczeń socjalnych (dotychczasowy standard jachtu admiralicji jest stanowczo zbyt wysoki!)i dydaktycznych. A i tak liczba zabieranych kadetów nie przekroczyłaby 60 - 80.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-74586284003220006912017-01-20T12:43:36.047+02:002017-01-20T12:43:36.047+02:00Jak się już zestarzeje, to może nie będzie szkoda;...Jak się już zestarzeje, to może nie będzie szkoda;)de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-64021500881254859732017-01-20T10:13:00.696+02:002017-01-20T10:13:00.696+02:00Szkoda takiego "cacka" na cele dydaktycz...Szkoda takiego "cacka" na cele dydaktyczne!<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-42609778361578152802017-01-20T09:38:51.998+02:002017-01-20T09:38:51.998+02:00no może jak się panom admirałom znudzi, to go tam ...no może jak się panom admirałom znudzi, to go tam przekażą ;)de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-186314962028843512017-01-19T20:24:39.194+02:002017-01-19T20:24:39.194+02:00Co do najstarszej jednostki formalnie w służbie to...Co do najstarszej jednostki formalnie w służbie to Victory, "na wodzie"- Constitution, operacyjny to Kommuna. Ale to okrety, z cywilnych to rekordy sa w Szwecji- Sydfart i Enkoping maja jakies 130-140 lat i nadal pracują o ile pamietam.<br />O'CooleyAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-52937352317335442782017-01-19T20:07:59.987+02:002017-01-19T20:07:59.987+02:00Ale w latach '50 XIX wieku została zdaje się r...Ale w latach '50 XIX wieku została zdaje się rozebrana i złożona ponownie z nowego drewna i elementów pierwotnych niewiele pozostało.<br />O'CooleyAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-54485091616165697592017-01-19T20:03:21.812+02:002017-01-19T20:03:21.812+02:00Fajny okręcik, byłbym zadowolony gdyby okręt taki ...Fajny okręcik, byłbym zadowolony gdyby okręt taki po zakończeniu normalnej służby został "podarowany/przesunięty/oddany pod opiekę" Szkole Morskiej PMW. :)<br />Kpt.GKpt.Ghttps://www.blogger.com/profile/00897714510976212422noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-76405162578117943192017-01-19T19:55:18.660+02:002017-01-19T19:55:18.660+02:00Faktycznie, dość dziwnie wyglądały. Podobne odczuc...Faktycznie, dość dziwnie wyglądały. Podobne odczucia mam np. wobec Askolda. Komin jednak powinien mieć jakieś proporcje ;)de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-23422165944566351832017-01-19T19:06:41.349+02:002017-01-19T19:06:41.349+02:00W moim odczuciu szerokość komina jest prawidłowa. ...W moim odczuciu szerokość komina jest prawidłowa. Węższy byłby niczym piszczałka organowa. :) Zawsze rozśmieszały mnie pod tym względem amerykańskie kanonierki z przełomu XIX i XX wieku np. USS "Wilmington" z 1897 r.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-40645091417388933122017-01-19T18:44:49.727+02:002017-01-19T18:44:49.727+02:00W wyglądzie jednostki dla mnie nieco za wielki i n...W wyglądzie jednostki dla mnie nieco za wielki i nieproporcjonalny jest komin. O ile wysokość jest OK., to szerokość komina jest większa niż każdego z kominów niszczyciela Orlik. A przecież na Orliku jeden komin obsługuje kotły pod 11tys KM, a na Alekto zaledwie pod 1,4tysKM.<br />H_Babbock<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-83804028852847282032017-01-19T18:43:56.622+02:002017-01-19T18:43:56.622+02:00Dziwne – zawsze sądziłem, że najbardziej komfortow...Dziwne – zawsze sądziłem, że najbardziej komfortowe są „jednostajnie szumiące” siłownie turbinowe, dalej idą tłokowe, a najgorsze są perkoczące i wibrujące diesle. Czytałem kiedyś wspomnienia oficera który wizytował siłownie Dreadnought i porównywał z maszynownią „tłokową”. Przy turbinie był zdziwiony ciszą i czystością (bez rochlapanego wszędzie oleju, którym smarowano silnik tłokowy).<br />H_Babbock<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-71345883461162695562017-01-19T16:26:40.279+02:002017-01-19T16:26:40.279+02:00Amerykańska fregata USS Constitution została zwodo...Amerykańska fregata USS Constitution została zwodowana 21 października 1797 i nie tylko wciąż pozostaje na służbie, ale nawet pływa.<br />KTAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-77993346581971027002017-01-19T14:56:25.390+02:002017-01-19T14:56:25.390+02:00Mam wrażenie, że sporo osób ją śledziło, ale nieko...Mam wrażenie, że sporo osób ją śledziło, ale niekoniecznie chciało się wypowiadać! :)<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-32133285258811986782017-01-19T14:17:33.555+02:002017-01-19T14:17:33.555+02:00Miejmy wobec tego nadzieję, że w naszą interesując...Miejmy wobec tego nadzieję, że w naszą interesującą dyskusję ktoś jeszcze się włączy ;)de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-4151474343202556382017-01-19T14:05:30.632+02:002017-01-19T14:05:30.632+02:00Dzięki za przypomnienie! Fajnie żeśmy sobie podysk...Dzięki za przypomnienie! Fajnie żeśmy sobie podyskutowali w tym wątku. :)<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-76081776053417594152017-01-19T13:52:19.075+02:002017-01-19T13:52:19.075+02:00Jak już jesteśmy przy długowieczności, to rekord d...Jak już jesteśmy przy długowieczności, to rekord długości formalnego pozostawania w służbie niewątpliwie dzierży HMS Victory z 1765 r., po raz pierwszy wcielony do słuzby w 1778 r. Formalnie wciąż pozostaje okrętem Royal Navy, ma swojego dowódcę, a nawet jest flagowcem Pierwszego Lorda Morskiego :)de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-2659565139446956062017-01-19T12:48:05.713+02:002017-01-19T12:48:05.713+02:00W przypadku większych jednostek z napędem mechanic...W przypadku większych jednostek z napędem mechanicznym zapewne tak jest. Co ciekawe, od początku napęd był dieslowski (wymieniany chyba dwukrotnie).<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-17078390458823897312017-01-19T12:40:44.250+02:002017-01-19T12:40:44.250+02:00Rekord należy chyba do Kommuny - rosyjskiego okręt...Rekord należy chyba do Kommuny - rosyjskiego okrętu ratowniczego okrętów podwodnych, który został zwodowany w 1913 r. i nadal (!) pozostaje w służbie. Niesamowite... de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-61155244641570803252017-01-19T12:32:41.516+02:002017-01-19T12:32:41.516+02:00Nie mam wątpliwości, że nie jest to żaden rekord d...Nie mam wątpliwości, że nie jest to żaden rekord długowieczności. Swoje rozważania ograniczyłem jedynie do przykładu 2 jachtów parowych (bardzo dużego i średniego) z przełomu XIX i XX wieku. Można dodać jeszcze rosyjski/sowiecki "Sztandart", który istniał w latach 1895-1963.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-86723746104155227432017-01-19T12:01:23.980+02:002017-01-19T12:01:23.980+02:00Jednak rekordu długowieczności nie dzierży ;) Nie ...Jednak rekordu długowieczności nie dzierży ;) Nie jestem pewien czy nie należy on do brazylijskiej kanonierki rzecznej (monitora) Parnaiba, wodowanej w 1937 r., wcielonej do służby w 1938 r., i o ile mi dobrze wiadomo - pozostającej wciąż w służbie(!). Podobne rekordy długowieczności padały także w epoce drewnianych okrętów żaglowych (o ile tylko były zbudowane z dobrze wysezonowanego drewna), ale to jakby nieco inna bajka;) de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.com