tag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post2991202812312000871..comments2024-03-27T17:47:08.071+02:00Comments on springsharp: Szybki trałowiecde Villarshttp://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comBlogger19125tag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-58883823115439134652017-08-12T23:50:14.721+03:002017-08-12T23:50:14.721+03:00Ten komentarz został usunięty przez autora.O'Cooleyhttps://www.blogger.com/profile/00641700502922904940noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-34538691594830182022017-08-11T14:11:27.040+03:002017-08-11T14:11:27.040+03:00Przestudiowałem instrukcję trału Ronarch'a i j...Przestudiowałem instrukcję trału Ronarch'a i jest tam mowa o trałowaniu z prędkością ponad 10w ale wymaga to regulacji "deski" (latawca?) jeszcze w porcie. No ale to początek wojny więc niech bedzie ze trałujemy przy tych 10w, czy to trałem holowanym para okretów czy tym holowanym przez jeden (to jakby odmiana parawanu, tylko nie mocowana do dziobu a holowana za rufą) <br />Mocowanie parawanu : https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&tl=pl&u=https%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FParavane_(weapon)&anno=2<br />Na zdjęciach i modelach Minensuchboote'40 i '43 widac na dziobie zawiasowo mocowany wytyk parawanu pozwalający przenieść mocowanie trału przed dziób i poniżej dna okrętu a i na forum o Bismarcku jest o teleskopowym wytyku : https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.kbismarck.org/forum/viewtopic.php%3Ft%3D243%26start%3D15&prev=search<br />czyli nasze szybkie trałowce można wyposażyć w coś podobnego i będą chronione parawanem w czasie pracy. O'Cooleyhttps://www.blogger.com/profile/00641700502922904940noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-82458199721926971402017-08-11T09:01:41.953+03:002017-08-11T09:01:41.953+03:00Jeśli mają rzeczywiście służyć jako torpedowce, to...Jeśli mają rzeczywiście służyć jako torpedowce, to pilna wymiana kotłów jest niezbędna. Efektywna prędkość, po 15-letniej i intensywnej eksploatacji tych niedużych i "delikatnych" okrętów, nie przekracza z pewnością 20 węzłów. Myślałem jeszcze o całościowej wymianie siłowni na 2 diesle po 400 KM (około 14 - 15 węzłów?). Otrzymalibyśmy wtedy wartościowe dozorowce z funkcją trałowania.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-79872112822221106232017-08-10T22:32:58.615+03:002017-08-10T22:32:58.615+03:00Uściślę tylko, że z typu Czujny na Bałtyku mamy 4 ...Uściślę tylko, że z typu Czujny na Bałtyku mamy 4 okręty. Było 5, ale Gniewny został utracony. Okręty te wydają się wciąż dość przydatne w swej pierwotnej funkcji. Wymiany kotłów, postulowanej przez ŁK nie wykluczam, możemy założyć, że następuje ona sukcesywnie. de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-16709131809533781572017-08-10T22:28:45.457+03:002017-08-10T22:28:45.457+03:00Kol. O'Cooley znakomicie wyłuszczył sposób dzi...Kol. O'Cooley znakomicie wyłuszczył sposób działania szybkich trałowców. ja dodam ze wej strony jeszcze to, że Szkwał nie jest jedynym okrętem tego typu, bowiem dopiero co przystosowano do trałowania 4 niszczyciele typu Purga. de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-91188190137323738042017-08-10T21:35:20.593+03:002017-08-10T21:35:20.593+03:00Szybki trałowiec to nie znaczy że trałuje z prędko...Szybki trałowiec to nie znaczy że trałuje z prędkością tych 20-25w. To znaczy że z taka predkością podpłynie w wyznaczony rejon i tam podejmie trałowanie z 6-10w albo mniej?( nie moge jak na razie znajśc prędkosci trałowania dla trałów tarczowych lub latawcowych)<br />http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=88&t=12787<br />Ot, na przykład 15 maja na minę wpadł nasz HERMES, czyli wiemy ze jest pole minowe w rejonie przez który będziemy podpływać do nieprzyjaciela. Szybkie trałowce moga zrobic szybki skok w tamten rejon i sprawdzić zasięg pola albo spróbowac wytralować "bezpieczne przejście" przez pole minowe ( to niemieckie wody wiec pewnie bedzie więcej jak jedna linia min). Jak nas nieprzyjaciel zauważy to szybkie trałowce szybko uciekną do zespołu osłony, a ponieważ przeciwnik rozpozna że to niszczyciele lub duże torpedowce nie powinien podejrzewac ze czyścimy przejście w polu minowym, raczej że to zwiad lub jednostki "na wabia" wysłane.O'Cooleyhttps://www.blogger.com/profile/00641700502922904940noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-47791068335454877072017-08-10T20:53:42.318+03:002017-08-10T20:53:42.318+03:00Witam
A ja mam duże wątpliwości co do skuteczności...Witam<br />A ja mam duże wątpliwości co do skuteczności idei ,,szybkiego trałowca floty,, .<br />Jak ma wyglądać taktyka użycia szybkiego trałowca?<br />I jak liczna będzie to formacja, bo jedna jednostka to za mało.<br /><br />Pozdrawiam<br />pawel76 Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-91044517773669673652017-08-10T13:25:28.243+03:002017-08-10T13:25:28.243+03:00Korekta: dziękuję Kolegom! :)
ŁKKorekta: dziękuję Kolegom! :)<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-78158124823409997642017-08-10T12:39:35.599+03:002017-08-10T12:39:35.599+03:00Dziękuję również Koledze! Torpedowce typu "Cz...Dziękuję również Koledze! Torpedowce typu "Czujny" są jeszcze akceptowalne w swej podstawowej funkcji, ale pod warunkiem wymiany kotłów.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-67522227052925431392017-08-10T12:37:34.003+03:002017-08-10T12:37:34.003+03:00Spis floty na początku wojny 9.04.2017:
Typ Czujn...Spis floty na początku wojny 9.04.2017:<br /> Typ Czujny:<br />200 t, 2x57, 2wt457<br />Zwinny (1899)<br />Zręczny (1899)<br />Bezwzględny (1899)<br />Bystry (1899)<br />Bezlitosny (1899)<br />Dziarski (1900)<br />Gniewny (1900)<br />Dzielny (1900)<br />Sprawny (1900)<br />Srogi (1900)<br />Twardy (1900)<br />Cichy (1900)<br />Hardy (1901)<br />Niedościgły (1901)<br /><br />Typ Narwal:<br />188 t, 2x37, 3wt457<br />Narwal (1911)<br />Białucha (1911)<br />Grindwal (1911)Stonkhttps://www.blogger.com/profile/02024687430742452432noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-43737833129795812042017-08-10T12:11:48.351+03:002017-08-10T12:11:48.351+03:00Wydaje mi się, że stan torpedowców jest następując...Wydaje mi się, że stan torpedowców jest następujący: <br />1. nowoczesne (1911-1914) typy Narwal [3 szt, X 2015] i Topaz [6 szt, I 2017];<br />2. starsze (1899) typ Czujny [15 szt, IX 2014];<br />3. bardzo stare (1889 i starsze) typy Zawzięty [III 2014], Sęp [II 2014], Ukleja [II 2014] Orka i Osa [I 2014], Węgorz i Karaś [XII 2013]<br />w nawiasach […] daty postów.<br />Niestety nie wiem ile jest jeszcze w służbie i gdzie są alokowane.<br />H_Babbock<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-83713846246395302562017-08-10T09:54:51.597+03:002017-08-10T09:54:51.597+03:00Dziękuję za informację i proszę o rozważenie mojej...Dziękuję za informację i proszę o rozważenie mojej propozycji! Jeśli miałyby dalej służyć jako torpedowce (są dość spore!), to konieczna będzie wymiana kotłów (najlepiej na olejowe: 2 - 3 szt. - w zależności od liczby wałów napędowych). Jako trałowce mogą dalej używać starych (odremontowanych) kotłów węglowych (nawet, jeśli realna prędkość wyniesie około 18 węzłów).<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-10257878643984899282017-08-10T09:19:45.041+03:002017-08-10T09:19:45.041+03:00Najstarsze torpedowce XIX-wieczne wszystkie już zo...Najstarsze torpedowce XIX-wieczne wszystkie już zostały przebudowane na trałowce. Z nowszych, mamy trochę jednostek 200-tonowych wybudowanych ok 1900 r. Szczegóły podam po południu, bo teraz nie mam jak sprawdzić - jestem w robocie ;)de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-72282791918817476242017-08-10T05:42:59.646+03:002017-08-10T05:42:59.646+03:00Czy mamy jeszcze w służbie jakieś stare torpedowce...Czy mamy jeszcze w służbie jakieś stare torpedowce (wejście do służby przed 1905 r.), które nie zostały przebudowane na trałowce? Może warto również te okręty przebudować na przybrzeżne trałowce? Zagrożenie minowe będzie ciągle wzrastać, a ich użyteczność w oryginalnej konfiguracji (torpedowca) jest już iluzoryczna.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-80732208466322844772017-08-09T21:08:20.991+03:002017-08-09T21:08:20.991+03:00Można i na pełnym morzu jako miny POP stawiane pon...Można i na pełnym morzu jako miny POP stawiane poniżej 15 metrów ( odstęp minimalny pionowy i poziomy 20m) a właśnie piszac sprawdziłem w Wiki i NavWeap że można było na rzekach, wodach przybrzeżnych i pełnym morzu, choć słaby ładunek powodował ze skuteczne byłyby przeciw OP i małym jednostkom.O'Cooleyhttps://www.blogger.com/profile/00641700502922904940noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-82349166984417844362017-08-09T20:55:39.976+03:002017-08-09T20:55:39.976+03:00Nie wiem, czy w ogóle można mówić o stałych rejona...Nie wiem, czy w ogóle można mówić o stałych rejonach patroli u-bootów na Bałtyku, jako że niemieckie siły podwodne zaangażowane na tym morzu są w stopniu symbolicznym. W rzeczywistości były to 2 jednostki (U 3 i U 4), a do tego jedna w dozorze rejonu bazy w Kilonii. Myślę, że w alternatywnej rzeczywistości nie było by to wiele więcej, gdyż i tak głównym zajęciem u-bootów pozostaje zwalczanie żeglugi brytyjskiej i to na zachodzie głównie siły te będą działać. <br />Ewentualne miny można by postawić u samego wyjścia z portu w Gdańsku (bo zakładam że tam stacjonują u-booty). Wtedy wrogie OP miały by szansę wpaść na nie niezależnie, gdzie by się udawały ;)<br />Nawiasem mówiąc, nie wiem czy rybki dało się stawiać na pełnym morzu? Z tego co kojarzę, to były przeznaczone na rzeki i ewentualnie do stawiania przy samym brzegu, w charakterze min przeciwdesantowych. de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-23202060299965337842017-08-09T20:27:22.723+03:002017-08-09T20:27:22.723+03:00Bardzo ładnie, potrzebujemy szybkich trałowców i m...Bardzo ładnie, potrzebujemy szybkich trałowców i mamy jeden więcej. Przy okazji, mamy rozpoznane rejony gdzie patrolują U-booty? Można by zaminowac trasy podejśc minami typu RYBKA wz.1915.O'Cooleyhttps://www.blogger.com/profile/00641700502922904940noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-32010536723506958882017-08-09T20:18:41.756+03:002017-08-09T20:18:41.756+03:00Tak, uzbrojenie jest dość lekkie, ale przy pozosta...Tak, uzbrojenie jest dość lekkie, ale przy pozostałych parametrach takich a nie innych takie uzbrojenie to w zasadzie maksimum tego co się da na niego wsadzić. Niestety, okręt jest dość delikatnej konstrukcji, więc żeby dodać mu uzbrojenia, trzeba by coś kombinować z zasięgiem (czyli de facto zapasem paliwa).de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-50819363110791909072017-08-09T18:26:58.054+03:002017-08-09T18:26:58.054+03:00I ta przebudowa również bardzo mi się podoba. Star...I ta przebudowa również bardzo mi się podoba. Stary okręt łącznikowy (ex-niszczyciel) znalazł swoje nowe miejsce w składzie floty. Także on będzie mógł pełnić, w bliskiej przyszłości, funkcje małego eskortowca z funkcją zwalczania okrętów podwodnych. Mam wrażenie, że aktualne uzbrojenie jest dość lekkie, w stosunku do tego, które nosił jako niszczyciel. Zgodzę się, że jego aktualna prędkość niewiele odbiega od tej, którą osiągał bezpośrednio po przebudowie. Wynika to zapewne z jego "delikatnej" eksploatacji (w charakterze okrętu łącznikowego).<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.com