tag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post4918357699829426015..comments2024-03-29T12:58:05.774+02:00Comments on springsharp: Modernizacja pancernika Zygmunt Staryde Villarshttp://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comBlogger207125tag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-42711536677144681552023-06-29T15:00:17.315+03:002023-06-29T15:00:17.315+03:00Golden Goose Deluxe Brand
yeezy 350
ggdb outlet
ye...<a href="http://www.goldengoosedeluxebrand.us.com" rel="nofollow"><strong>Golden Goose Deluxe Brand</strong></a><br /><a href="http://www.yeezyv2.us" rel="nofollow"><strong>yeezy 350</strong></a><br /><a href="http://www.ggdb.us.com" rel="nofollow"><strong>ggdb outlet</strong></a><br /><a href="http://www.yeezysneakers.us.org" rel="nofollow"><strong>yeezy shoes</strong></a><br /><a href="http://www.hermesbagsonline.com" rel="nofollow"><strong>hermes birkin</strong></a><br /><a href="http://www.fearofgodoutlet.us.com" rel="nofollow"><strong>fear of god</strong></a><br /><a href="http://www.kd12.us.com" rel="nofollow"><strong>kd 12</strong></a><br /><a href="http://www.offwhitesonline.com" rel="nofollow"><strong>off-white</strong></a><br /><a href="http://www.jordanxtravisscott.com" rel="nofollow"><strong>jordan travis scott</strong></a><br /><a href="http://www.yeezy350boost.us.com" rel="nofollow"><strong>yeezy boost 350</strong></a><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-11264061116327614122015-09-30T21:28:13.105+03:002015-09-30T21:28:13.105+03:00Co do Lipawy - od granicy jest to co najmniej 70 k...Co do Lipawy - od granicy jest to co najmniej 70 km. Niby blisko, ale np. Rosjanom w rzeczywistości nie przeszkadzało używać jej jako port wojenny (co prawda nie główny, bo mieli inne bazy). Zauważmy też jak przebiega granica Niemiec w pobliżu brzegu Bałtyku - na sporym odcinku idzie niemal równolegle do brzegu. Chyba dość trudno było by wyprowadzić stamtąd uderzenie lądowe wprost na Lipawę?<br />dVAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-21129061687881730282015-09-30T21:19:52.497+03:002015-09-30T21:19:52.497+03:00Wrócę jeszcze do kwestii wymiany luf o których wsp...Wrócę jeszcze do kwestii wymiany luf o których wspominaliście. Jak rozumiem chodzi o wymianę wewnętrznej części lufy (coś takiego chyba zrobiono na Richelieu), a nie całej lufy? W takim przypadku (wymiany całości) było by to, jak sądzę, zbyt czasochłonne i zapewne kosztowne. Jeśli natomiast wymiana miała by objąć tylko część wewnętrzną (koszulke), to chyba nie w każdym dziale jest to możliwe. Gdzieś czytałem, że np. działa niemieckie były w praktyce nierozbieralne, czyli jak się takie działo zużyło to było na szmelc i nic się z nim już nie dało zrobić. Jaka byłą konstrukcja francuskich dział 274 mm, a co za tym czy nadawały sie do takich przeróbek - niestety tego nie wiem.<br />dVAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-49559516456847204612015-09-30T20:12:27.153+03:002015-09-30T20:12:27.153+03:00Bardzo ciekawe dywagacje. Nacjonalizm litewski, w ...Bardzo ciekawe dywagacje. Nacjonalizm litewski, w ostrej, antypolskiej postaci jest chyba do uniknięcia. W realu rozpalił się dopiero po Powstaniu Styczniowym, którego w tej alternatywie nie ma. Pewien problem rysuje się, w związku z podziałem etnicznego terytorium łotewskiego. Twoja koncepcja stworzenia po PWS wspólnego państwa, z Łotwą jako krajem związkowym nie jest nierealna. Propolskie sentymenty na Łotwie były realnie bardzo żywe.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-67533638216075308102015-09-29T17:28:54.614+03:002015-09-29T17:28:54.614+03:00Jeszcze jedno mi się nasunęło: myślę, że do Lipawy...Jeszcze jedno mi się nasunęło: myślę, że do Lipawy jako najważniejszego portu KP nie trzeba się szczególnie przywiązywać. W wątku, który eksplorujemy, o hierarchii decydował niechybnie ciąg podjętych od lat 60. w Warszawie decyzji infrastrukturalnych, dotyczących budowy „okna na świat” Królestwa. Kluczowe były przebieg linii kolejowej i inwestycje w port, zakłócający naturalny układ bałtyckiego handlu morskiego, w którym duży ośrodek między Memlem a Rygą nie był w istocie szczególnie potrzebny. Decyzja lokalizacyjna siłą rzeczy musiała być oparta również o względy strategiczne, a położenie Lipawy niebezpiecznie blisko nieprzyjaznej granicy było dla niej niekorzystne. Około 1850 Lipawa była mieściną liczącą ledwie 10 000 mieszkańców, której przewaga nad budową nowego portu w innej miejscowości nie jawiła się zapewne jako szczególnie wielka. A przykład Petersburga wskazywał, że można budować praktycznie w szczerym bagnie.Jastahttps://www.blogger.com/profile/01073657292787447191noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-77249327188400903192015-09-29T17:27:32.153+03:002015-09-29T17:27:32.153+03:00Ten komentarz został usunięty przez autora.Jastahttps://www.blogger.com/profile/01073657292787447191noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-76203927962660150622015-09-29T15:10:23.088+03:002015-09-29T15:10:23.088+03:00(Bretania nie Bretonia, oczywiście).(Bretania nie Bretonia, oczywiście).Jastahttps://www.blogger.com/profile/01073657292787447191noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-2271297151153512032015-09-29T14:37:59.189+03:002015-09-29T14:37:59.189+03:00Oczywiście, będzie to jak zwykle w mojej flocie, s...Oczywiście, będzie to jak zwykle w mojej flocie, seria kilku niszczycieli. Artyleria najprawdipodobniej jednak kalibru 102 mm. Na 120-tki przyjdzie zapewne czas po wojnie (a może jeszcze w jej trakcie?)<br />co do bazy w Lipawie - raczej nie przewidywałem pogłębiania jeziora lipawskiego, to chyba zbyt skomplikowane i drogie. raczej wybudowanie falochronów i stworzenie w ten sposób sztucznego basenu portowego (większego od tego który istniał w rzeczywistości). <br />Spraw etnicznych tak dokładnie nie rozważałem, ale myślę, że możemy przyjąć iż będzie to z grubsza tak wyglądało, jak opisał Jasta.<br />dVAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-65001011543658483802015-09-29T13:20:52.160+03:002015-09-29T13:20:52.160+03:00120 mm w tej ilości to trochę dużo. Może lepiej zu...120 mm w tej ilości to trochę dużo. Może lepiej zuniformizowany zestaw 4 dział 102 mm?<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-62990196238725056352015-09-29T13:16:59.854+03:002015-09-29T13:16:59.854+03:00Pewnie będzie 4,7 cala w liczbie 3-4sztuk! Albo dw...Pewnie będzie 4,7 cala w liczbie 3-4sztuk! Albo dwóch wspartych 2-3 75mm..<br />Kpt.GAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-12228428383894130612015-09-29T12:45:13.599+03:002015-09-29T12:45:13.599+03:00W sumie zastanawiam się, jak to się może perspekty...W sumie zastanawiam się, jak to się może perspektywicznie ułożyć biorąc pod uwagę kwestie etniczne. W zmienionych realiach raczej nie istnieje kwestia nacjonalizmu litewskiego. Ideologia państwowa odwołuje się do tradycji RPON, ale przepustką do głównego nurtu jest przyjęcie kultury języka polskiego. Stąd litewska odrębność jest z jednej strony uśpiona, z drugiej — dopieszczona ową tradycją RPON, Litwa pewnie ma zresztą pewnie status nawiązujący do Wielkiego Księstwa, zatem wspomniana odrębność ogranicza się raczej do pewnej pamięci historycznej, folkloru, chłopskiego języka, będąc bliższą raczej Bretonii czy Walii. Łotysze również doznają impulsów polonizacyjnych, ale tu kwestię zmienia na pewno podział etnosu granicą. A co może przynieść wojna i rozpad imperium carskiego? Granicę niezgody z niepodległą Łotwą, czy może odwrotnie, wspólne państwo, z Łotwą mającą specjalny status kraju związkowego?Jastahttps://www.blogger.com/profile/01073657292787447191noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-84951464917156793432015-09-29T05:17:33.402+03:002015-09-29T05:17:33.402+03:00Tak sobie kombinuję, że główne kotwicowisko floty ...Tak sobie kombinuję, że główne kotwicowisko floty w Lipawie może znajdować się na pogłębionym (bardzo solidnie, bo średnia głębokość naturalna to zaledwie 2 m!) i połączonym z morzem kanałem Jeziorem Lipawskim. Przyznam, że nie orientuję się, na ile taka operacja hydrotechniczna jest możliwa do wykonania (a zapewne bardzo kosztowna!).<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-68001825373048332442015-09-29T05:08:04.879+03:002015-09-29T05:08:04.879+03:00Jeśli chodzi o niszczyciel, to mam nadzieję, że mó...Jeśli chodzi o niszczyciel, to mam nadzieję, że mówimy o kilku jednostkach w ramach danego typu. Usilnie proszę zarazem o powstrzymanie się od ekstrawagancji w postaci artylerii 6-calowej! :)<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-10070019668465355042015-09-28T23:35:53.985+03:002015-09-28T23:35:53.985+03:00Odnośnie do węgla: bardzo mało wydobywały Szwecja ...Odnośnie do węgla: bardzo mało wydobywały Szwecja czy Włochy, a jednak rozwinęły się. 5-6 milionów ton rocznie z Zagłębia Dąbrowskiego to nie tak mało (Szwecja wydobywa niewiele ponad 300 000 ton, Włochy — 400 000, Holandia — niecałe 500 000). Japonia — 11,5 miliona... Trzeba niestety sztukować eksportem, zapewne polski kapitał korzysta ile się da z relacji z Rosją, inwestując w wydobycie np. w Donbasie.Jastahttps://www.blogger.com/profile/01073657292787447191noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-916838582268318922015-09-28T20:59:53.048+03:002015-09-28T20:59:53.048+03:00Ośrodki stoczniowe mamy trzy, i są to jednocześnie...Ośrodki stoczniowe mamy trzy, i są to jednocześnie największe nasze porty i bazy MW. W kolejności znaczenia, są to: Lipawa, Windawa i Połąga.<br />W stoczniach (czyli w MS Paint;)) mamy: niszczyciel, 2 typy okrętów podwodnych (w tym podwodny stawiacz min). Dalsze jednostki o których dyskutowaliśmy (drednoty, wlk, krązownik lekki, monitor, okręt baza sterowców, modernizacja Jana III Sobieskiego) są na razie w planach. de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-37992241871895295932015-09-28T20:03:42.780+03:002015-09-28T20:03:42.780+03:00Oczywiście - mea culpa! Chodziło o Lipawę!
Dziękuj...Oczywiście - mea culpa! Chodziło o Lipawę!<br />Dziękuję za sprostowanie.<br />H_BabbockAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-86723403697790517342015-09-28T19:55:53.608+03:002015-09-28T19:55:53.608+03:00Piława (niem. Pillau, obecnie rosyjski Bałtijsk) t...Piława (niem. Pillau, obecnie rosyjski Bałtijsk) to port w Prusach Wschodnich. Kolega miał chyba na myśli Lipawę.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-29679754381703857662015-09-28T19:40:10.531+03:002015-09-28T19:40:10.531+03:00Niestety z powodu urlopu ominęła mnie część dyskus...Niestety z powodu urlopu ominęła mnie część dyskusji. Mimo to ośmielę się zadać kilka pytań.<br />1. Czy w Królestwie Polskim jest wydobycie węgla (poza Zagłębiem Dąbrowskim, które jest militarnie zagrożone)? A jeśli nie ma, to czy w ogóle może istnieć w kraju silny przemysł ciężki?<br />2. Czy w Piławie jest jeden z największych kompleksów stoczniowych w Europie? Bo jeśli by przyjąć, że stosunek floty Polskiej do Niemieckiej jest 1:4,5 oraz, że my budujemy wszystko w jednym mieście (Piława), a Niemcy mają chyba ponad 6 dużych ośrodków stoczniowych to Piława należy do największych. <br />3. Czy Piława to bezpieczne schronienie dla floty? Bo z mapy (google) wynikało by, że całość portu i nadbrzeży jest co najwyżej 1-2 km od brzegu i nie jest osłonięte górami. Wówczas w razie ostrzału z morza przez eskadrę Niemiecką nasza flotę (oraz nadbrzeża i stocznie wraz z budowanymi okrętami) czekał by los Mers-el-Kebir.<br />Obawiam się, że odpowiedzi są 3 X NIE. A to oznacza, że (niestety) plany, jakie pojawiały się o budowie wielkiej floty są nie realistyczne. Oraz, jeśli nie uda się w 1914 roku zdobyć Królewca, to większość naszej floty będzie musiała wykonać „mini-Pekin”, i wycofać się do Rygi, albo jeszcze dalej.<br />Pozdrawiam<br />H_Babbock<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-48432614263055944732015-09-28T19:07:42.259+03:002015-09-28T19:07:42.259+03:00Bardzo dobre pytanie! :)
ŁKBardzo dobre pytanie! :)<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-23389326394591262252015-09-28T13:33:16.405+03:002015-09-28T13:33:16.405+03:00Wybiegamy parę lat w przyszłość. A co jest aktualn...Wybiegamy parę lat w przyszłość. A co jest aktualnie w stoczni?Stonkhttps://www.blogger.com/profile/02024687430742452432noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-30075585736728861192015-09-28T10:48:40.677+03:002015-09-28T10:48:40.677+03:00Lufy zdecydowanie warto wymienić. Zamki zresztą mo...Lufy zdecydowanie warto wymienić. Zamki zresztą mogą być nawet takie same, a w każdym razie powinny chyba wytrzymać większy ładunek i ciśnienie. Zysk w postaci zwiększenia przebijalności jest nie do przecenienia. Trzeba będzie w takim razie zmodernizować wieże żeby zachować wyważenie, ale to raczej szczegół.<br /><br />Właściwości morskie — chyba mówi się „trudno”. Springsharp marudził też przy wersji pierwotnej, więc w najgorszym razie dowódcy jednostki będą trochę bardziej niezadowoleni.Jastahttps://www.blogger.com/profile/01073657292787447191noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-51183836844971387402015-09-28T04:56:39.455+03:002015-09-28T04:56:39.455+03:00Nie pisałem o wymianie dział, a jedynie luf, w cel...Nie pisałem o wymianie dział, a jedynie luf, w celu uzyskania ujednoliconej balistyki. Nikt nie przedłużał predrednotów - fakt! Ale przedłużyli radykalnie pre-predrednota ("Vasco da Gama"). Oczywiście, nie upieram się i rozumiem przedłożone przez Ciebie racje. Proporcje niemieckich KL były specyficzne - duża szerokość kadłuba na śródokręciu, która gwałtownie zmniejszała się w kierunku dziobu i rufy. Rzekomo wpływ na taki kształt miała specyfika przechodzenia przez Kanał Kiloński. Na właściwości morskie kadłubów wpływało to nie najlepiej, pogarszając manewrowość.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-77221002256647766742015-09-27T22:26:01.720+03:002015-09-27T22:26:01.720+03:00ps. jak patrzę na takiego Moltke, to nie był taki ...ps. jak patrzę na takiego Moltke, to nie był taki znowu strasznie smukły (dług./szer.: 6,32, nasz okręt 5,87) de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-28438697989977698772015-09-27T22:19:04.503+03:002015-09-27T22:19:04.503+03:00Też mi się zdaje, że lekką przesadą było by rozcin...Też mi się zdaje, że lekką przesadą było by rozcinanie kadłuba i wstawianie sekcji gdzieś na sródokręciu. czegoś takiego z predrednotem chyba nikt nie zrobił i było by to chyba nadmierne zaangażowanie naszego potencjału stoczniowego (skoro mamy wyścig zbrojeń i zbudować te 2 drednoty, to chyba sobie na takie rozbebeszenie predrednota nie możemy pozwolić, bo to by się odbiło negatywnie na tempie budowy nowych jednostek). Sceptyczny jestem też co do wymiany dział - a to dlatego że ich produkcja trwa bardzo długo (dłużej niż okrętów!) i zdolności zakładów produkujących działa bardziej limitują rozbudowę floty niż zdolności floty. Więc prdkucja ponadplanowych dział znów by się negatywnie odbiła na tempie budowy nowych jednostek. Z konieczności Jan III Sobieski pozostanie raczej przy tej artylerii która już ma.<br />Zgadzam się natomiast że jego proporcje kadłuba niespecjalnie sprzyjają osiąganiu dużych prędkości, ale w pewnym stopniu sytuację poprawi budowa nowego dziobu - wydłużenie części dziobowej nieco poprawi stosunek długości do szerokości.<br />Jak widac, staram się unikać nadmiernego "szaleństwa" ;-)de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-91594761241714215682015-09-27T19:53:28.994+03:002015-09-27T19:53:28.994+03:00Szaleństwem byłoby dopiero takie wydłużenie kadłub...Szaleństwem byłoby dopiero takie wydłużenie kadłuba, żeby wstawić jeszcze jedną wieżę. Na razie pozostajemy w normie głębokiej przebudowy, i może niech tak zostanie.Jastahttps://www.blogger.com/profile/01073657292787447191noreply@blogger.com