tag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post5388762083355165679..comments2024-03-28T18:14:08.207+02:00Comments on springsharp: Krążownik minowyde Villarshttp://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comBlogger54125tag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-7590491314961821422022-07-13T16:37:04.384+03:002022-07-13T16:37:04.384+03:00published here g0x36p5b24 replica louis vuitton re...published here g0x36p5b24 <a href="https://www.dolabuy.ru/" rel="nofollow"><strong>replica louis vuitton</strong></a> replica bags and watches pop over here u8t82o0p32 <a href="https://www.dolabuy.ru/handbags-c-157/" rel="nofollow"><strong>gucci replica bags</strong></a> replica bags from china j6q04q3t28 replica bags seoul <a href="https://www.dolabuy.ru/gucci-c-157_168/" rel="nofollow"><strong>gucci replica handbags</strong></a> w8f53h5q55 replica bags in dubaithaddiezhttps://www.blogger.com/profile/16878017247287288500noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-83534795741070953532016-04-17T23:57:30.432+03:002016-04-17T23:57:30.432+03:00"Nowik" wszedł do służby w roku 1901 (wo..."Nowik" wszedł do służby w roku 1901 (wodowany w 1900), u Ciebie w 1898, czy to ten sam okręt?<br />Poza tym, czy przebudowa 23(26?)-letniego okrętu tej wielkości ma ekonomiczny sens?<br /><br />JKSJKShttps://www.blogger.com/profile/08679772238186514196noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-65387895411778224702016-04-09T15:31:13.532+03:002016-04-09T15:31:13.532+03:00Powiało optymizmem! :)
ŁKPowiało optymizmem! :)<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-37394037103410893702016-04-09T15:20:02.763+03:002016-04-09T15:20:02.763+03:00Nie wybrzydzam, raczej staram się podejść do spraw...Nie wybrzydzam, raczej staram się podejść do sprawy realistycznie;) Nie przeczę, że okręt jest piękny i bardzo ciekawy, ale musimy się poruszać w granicach jako takiego prawdopodobieństwa. <br />Jeżeli go zakupimy ok. 1914 r. to musimy się zastanowić do czego by się nadał. W tym momencie flota na Bałtyku jest w zasadzie odcięta. Czyli zostaje de facto obsługa kolonii i zespołów okrętów w nich stacjonujących. Różnego rodzaju transportowców (zaopatrzeniowce, węglowce, tankowce, transportowce wojska) mamy 14 sztuk, więc dość sporo. Żeby prawidłowo ocenić potrzeby, musimy mieć podstawę do dyskusji w postaci składu naszych flot kolonialnych. Dyskusję proponuję więc odłożyć do postu w którym zaprezentuję dyslokację naszych sił morskich, wtedy ewentualnie będziemy mogli poszukać zastosowania dla Terrible'a. Z góry niczego nie wykluczam, a nawet sądzę, że jest możliwe że znajdziemy dla niego zastosowanie :) de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-40370665483860327312016-04-09T14:40:04.824+03:002016-04-09T14:40:04.824+03:00Zwłaszcza, gdyby miało to zaskutkować dodatkowym, ...Zwłaszcza, gdyby miało to zaskutkować dodatkowym, wzmocnionym wyposażeniem lotniczym.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-75185745195195318552016-04-09T14:37:16.176+03:002016-04-09T14:37:16.176+03:00Koncepcja wypracowania nowych dział 180 mm podoba ...Koncepcja wypracowania nowych dział 180 mm podoba mi się od zawsze! Wszelako pod jednym warunkiem: nie będą "przeforsowane" tak, jak realowe armaty sowieckie.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-51549028661754213852016-04-09T14:27:35.089+03:002016-04-09T14:27:35.089+03:00W ostateczności można pójść na łatwiznę i zamienić...W ostateczności można pójść na łatwiznę i zamienić tylko 4x274 na 6x203.de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-15203488867042468512016-04-09T14:25:39.518+03:002016-04-09T14:25:39.518+03:00Mam dokładnie te same wątpliwości, ale skoro właśn...Mam dokładnie te same wątpliwości, ale skoro właśnie w Rosji to stosowano, to widocznie się dało. Na chińskich krążownikach typu Chih Yuan (Zhiyuan) były działa kal. 210 mm na stanowiskach pokładowych. Pociski były dostarczane do dział za pomocą dźwigów. Niestety, nie należy się spodziewać dobrej szybkostrzelności takiego układu (na chinskich jednostkach 1 strzał na 2,5 min.). <br />Chyba że "pożenimy" ten okręt z dyskutowaną już kiedyś koncepcją krążownika "półciężkiego" z działami kal. ok. 180 mm. Brytyjczycy na Hawkinsach stosowali z powodzeniem (chyba?) działa 190 mm na takich stanowiskach jakie tu rozważamy, więc z jeszcze nieco mniejszym kalibrem nie powinno być kłopotu.de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-9298688785165811642016-04-09T13:57:30.371+03:002016-04-09T13:57:30.371+03:00Całkiem fajna propozycja, ale zawsze miałem wątpli...Całkiem fajna propozycja, ale zawsze miałem wątpliwości co do ładowania tych dział na lawetach pokładowych. Wiem, że stosowali to Rosjanie, ale - mimo wszytko - amunicja 8" wydaje się zbyt ciężka.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-34764515112698825992016-04-09T13:53:58.362+03:002016-04-09T13:53:58.362+03:00Więc zamiast warsztatowca niech będzie to szybki z...Więc zamiast warsztatowca niech będzie to szybki zaopatrzeniowiec floty! :)<br />ŁK<br /><br />PS. Specjalnie wybieram, do konwersji, tak piękny okręt, a Ty nieustannie wybrzydzasz! :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-82707509620512304112016-04-09T13:53:33.863+03:002016-04-09T13:53:33.863+03:00Co do białego słonia - można by coś wymyślić, ale ...Co do białego słonia - można by coś wymyślić, ale powstała konstrukcja będzie tak czy siak dość kuriozalna. Np. 6x203 w dwóch wieżach potrójnych + 4/6 dział w stanowiskach pokładowych z maskami na śródokręciu (ilość zależna od tego, czy i ile damy lżejszej artylerii). de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-13561644023207890672016-04-09T13:48:09.864+03:002016-04-09T13:48:09.864+03:00A jeżeli chodzi o okręt typu Campania, to jak najb...A jeżeli chodzi o okręt typu Campania, to jak najbardziej, jest to możliwa przebudowa. Ja załozyłem, że masz na mysli okręt z możliwością lądowania samolotów, w typie Furiousa. <br />Co do samego pozyskania Terrible'a - coś przykrego by się chyba musiało wydarzyć posiadanemu już warsztatowcowi, by admiralicja skierowała swe zainteresowanie ku brytyjskiemu ex-krążownikowi :) de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-85745500760927689972016-04-09T11:42:06.156+03:002016-04-09T11:42:06.156+03:00Naszego "białego słonia" pewnie przerobi...Naszego "białego słonia" pewnie przerobimy na krążownik waszyngtoński! :)<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-88132860045813721812016-04-09T11:37:51.642+03:002016-04-09T11:37:51.642+03:00Prędkość osiągana przez "Campanię" nie p...Prędkość osiągana przez "Campanię" nie przekraczała, w latach PWS, 19 w. Nikt nie mówi, że będzie to pełnowartościowy lotniskowiec, ale pozwoli zebrać niebagatelne doświadczenie w tej dziedzinie. Po wojnie można zgrupować kominy na jednej burcie, albo zastosować składane na burty do poziomu pokładu lotniczego (przypomnę Ci, że jesteś prekursorem takiego rozwiązania w wykoncypowanym niegdyś monitorze z nieograniczonymi kątami ostrzału!) i jednolity pokład lotniczy. Porównaj taki okręt z pierwszym lotniskowcem US Navy - "Langleyem". Nasza jednostka byłaby przy tej "łajbie" lotniskowcem z krwi i kości, zdolnym do efektywnego współdziałania z okrętami liniowymi i krążownikami. Podobnie, swą wielkością i długością pokładu lotniczego, przebiłby pierwszy lotniskowiec japoński - "Hosho"(zwłaszcza, gdyby wymienić stewę dziobową i dociągnąć długość kadłuba do 170 m).<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-56543695906755492392016-04-09T11:21:00.867+03:002016-04-09T11:21:00.867+03:00Od razu uprzedzam - co do konwersji naszego wielki...Od razu uprzedzam - co do konwersji naszego wielkiego krążownika, przynajmniej na razie, jestem sceptyczny :)de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-21043191497792738402016-04-09T11:19:15.185+03:002016-04-09T11:19:15.185+03:00Nie zaprzeczam okręt jest urodziwy :) Ale w roli t...Nie zaprzeczam okręt jest urodziwy :) Ale w roli takiego półlotniskowca ma jedną poważną wadę - prędkość (nawet te 23 w. to za mało). Furious miał ponad 30 w. i lądowanie odbywało się przez ściągnięcie samolotu przez załogę na pokład. Było to możliwe dzięki małej różnicy prędkości maksymalnej okrętu i minimalnej samolotu. Tu różnice będziemy mieć znacznie większą, a w przypadku nowych samolotów powiększy się ona jeszcze bardziej (większa ich prędkość minimalna). stąd perspektywiczność całego rozwiązania jest dość wątpliwa.<br />de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-17824001650645155862016-04-09T10:14:31.908+03:002016-04-09T10:14:31.908+03:00Czując zbliżającą się wojnę, lepiej od razu zamont...Czując zbliżającą się wojnę, lepiej od razu zamontować turbiny. W czasie działań wojennych (nawet jeśli chodzi o mało istotny okręt) kładzie się duży nacisk na gotowość do walki, choćby niepełną. Więc w grę wchodzą tylko najprostsze przebudowy.Stonkhttps://www.blogger.com/profile/02024687430742452432noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-20578008342652306182016-04-09T08:13:12.668+03:002016-04-09T08:13:12.668+03:00Pozwolę sobie na odrobinę fantazji. :) Okręt lotni...Pozwolę sobie na odrobinę fantazji. :) Okręt lotniczy pozyskany na bazie liniowca pasażerskiego to równie skomplikowana przebudowa. Wystarczy przyjrzeć się wspomnianej wyżej "Campanii", która była nb. jeszcze bardziej leciwa, bo do służby weszła w 1893 r. Zakładam, że kupujemy okręt w 1913 r. - bez artylerii. Przebudowę prowadzimy w stoczni brytyjskiej (zgodnie z sugestią Kpt.G). Na początek można zdemontować dziobowe kominy i kotłownie, pokład pancerny (i tak był przestarzały - ze stali Harveya) oraz zaślepić kazamaty (za wyjątkiem górnych dziobowych i rufowych - tam umieścić 4 działa 120 mm L/50 wz. 1914). Pozostałe kotły wymienić na duże, nowoczesne i olejowe - w proporcji 3:1. Otrzymujemy siłownię złożoną z 8 kotłów o mocy około 16500 KM, co powinno zabezpieczyć prędkość około 18 w. W uzyskanych pomieszczeniach lokujemy np. magazyny części zamiennych, warsztaty naprawcze itp. Konwersja na okręt lotniczy ("półlotniskowiec" z rozdzielnym pokładem lotniczym i około 8 samolotami), po zebraniu doświadczeń w tym zakresie, mogłaby mieć miejsce w 1917 r. Wtedy można dodatkowo wymienić tłokowe maszyny parowe na turbiny, tak aby okręt mógł osiągać prędkość około 23 węzłów.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-45341855878838038152016-04-09T03:26:01.339+03:002016-04-09T03:26:01.339+03:00Ale chyba nie zaprzeczysz, że to bardzo urodziwy o...Ale chyba nie zaprzeczysz, że to bardzo urodziwy okręt! :)<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-8319110696013054252016-04-08T20:03:24.058+03:002016-04-08T20:03:24.058+03:00Prawdę mówiąc mam dość mieszane odczuci względem t...Prawdę mówiąc mam dość mieszane odczuci względem tej jedbostki. Jako krążownik jest ewidentnie przestarzały (i potwornie drogi w eksploatacji), zreszta w 1914 r. już był chyba rozbrojony (w wykazach flot PWS nie występuje). Na okręt lotniczy może by się nadał, pomyslę (choć mam w głowie plan okrętu lorniczego na bazie statku pasażerskiego.<br />dV Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-49262248255208071982016-04-08T17:51:49.379+03:002016-04-08T17:51:49.379+03:00Terrible po remoncie i przezbrojeniu (2x234mm na d...Terrible po remoncie i przezbrojeniu (2x234mm na działa 203mm lub podwójne 152mm), następnie wysłać jako wsparcie do Kolonii (przebudować jeszcze w Anglii). Tu może się on jeszcze przydać.<br />Kpt.GAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-8140767856862414272016-04-08T14:40:42.286+03:002016-04-08T14:40:42.286+03:00Po głowie chodziła mi raczej konwersja (około 1917...Po głowie chodziła mi raczej konwersja (około 1917 - 1918 r.) na okręt lotniczy. Jego służba w charakterze krążownika ewidentnie wyczerpała się, natomiast długi i smukły kadłub (możliwość osiągania dużych prędkości) wydaje się być, w takiej przebudowie, dodatkowym atutem. Może udałoby się stworzyć coś na podobieństwo HMS "Campania". Alternatywnie mógłby to być szybki zaopatrzeniowiec floty lub okręt-baza/okręt warsztatowy. Wszystkie wersje byłyby i tak z przeznaczeniem dla floty kolonialnej.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-71639895692836979552016-04-08T13:56:55.614+03:002016-04-08T13:56:55.614+03:00Właśnie, do czego? Jest przestarzały. Można oczywi...Właśnie, do czego? Jest przestarzały. Można oczywiście zamontować mu nowe działa i turbiny (powróci do roli krążownika), ale to dość kosztowne.Stonkhttps://www.blogger.com/profile/02024687430742452432noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-40989295015383930072016-04-08T10:19:52.936+03:002016-04-08T10:19:52.936+03:00Temat z zupełnie innej "beczki". Był jes...Temat z zupełnie innej "beczki". Był jeszcze taki jeden okręt, trochę zapomniany (a bardzo lubiany przeze mnie!), który można było, zapewne tanio, zakupić w przededniu PWS. Mam na myśli największy w dziejach krążownik pancernopokładowy - brytyjski "Terrible" (w służbie od 1898 r.). Imponująca długość kadłuba, świetna dzielność morska i dobra prędkość. Tylko do czego go przeznaczyć/zaadoptować?! :)<br />ŁK<br /><br />PS. Z mojej strony to trochę rozpaczliwa próba podtrzymania dyskusji, w oczekiwaniu na nowy post!<br />OdpowiedzAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-90771604697639547712016-04-06T19:03:13.198+03:002016-04-06T19:03:13.198+03:00W temacie Nowika i bardzo krókiej jego historii (w...W temacie Nowika i bardzo krókiej jego historii (wg: WG):<br />http://worldofwarships.eu/pl/news/videos/142-novik/<br />Kpt.GAnonymousnoreply@blogger.com