tag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post6591515268935775192..comments2024-03-27T17:47:08.071+02:00Comments on springsharp: Nowy krążownik pancernopokładowyde Villarshttp://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comBlogger46125tag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-39443996695823997852022-07-16T20:37:11.520+03:002022-07-16T20:37:11.520+03:00check out here p3r87s7n32 replica louis vuitton re...check out here p3r87s7n32 <a href="https://www.dolabuy.ru/louis-vuitton-c-157_158/" rel="nofollow"><strong>replica louis vuitton</strong></a> replica bags manila h3j57t4k61 replica bags online shopping <a href="https://www.dolabuy.ru/gucci-c-157_168/" rel="nofollow"><strong>gucci replica</strong></a> t8w14u3b92 zeal replica bags reviews check this b8a61c5x86 <a href="https://www.dolabuy.ru/handbags-c-157/" rel="nofollow"><strong>high quality replica bags</strong></a> replica bags wholesale mumbai a6v46f3m30sefihttps://www.blogger.com/profile/17176521381282384762noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-35905834468459842732022-07-11T17:05:33.480+03:002022-07-11T17:05:33.480+03:00visit this site Dolabuy YSL check out here dolab... visit this site <a href="https://www.dolabuy.ru/tote-c-157_168_185/gucci-fake-new-155524-gg-guccissima-mums-purse-tote-p-1715.html" rel="nofollow"><strong>Dolabuy YSL</strong></a> check out here <a href="https://www.dolabuy.ru/tote-c-157_168_185/11-replica-gucci-tiger-671623-gg-mini-tote-bag-p-4699.html" rel="nofollow"><strong>dolabuy.ru</strong></a> web link <a href="https://www.dolabuy.ru/petit-c-157_158_363/11-replica-shop-louis-vuitton-petite-malle-h27-m20353-handbags-p-4973.html" rel="nofollow"><strong>replica designer backpacks</strong></a>sedehttps://www.blogger.com/profile/14881738515969215133noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-34054209033940039622015-05-13T16:47:28.024+03:002015-05-13T16:47:28.024+03:00Rezygnacja z kazamat stała się już na projektach s...Rezygnacja z kazamat stała się już na projektach starszych od Nelsona (niezrealizowane projekty serii N, G, H). Zgadzam się, że jeszcze na to za wcześnie, jednak przeniesienie części artylerii średniej na pokład to dobry pomysł (Dante). Postulowałem wcześniej układ trzywieżowy z jedną wieżą na śródokręciu, bo to daje oszczędność masy (w porównaniu do 4x2) i jej niezłe rozmieszczenie. Jednak (springsharp tego nie uwzględnia) boję się poprowadzenia przewodów parowych koło barbety środkowej wieży. Podgrzewanie amunicji parą (która ma czort wie ile stopni) to zły pomysł. Może dałoby się zmieścić dwie wieże na dziobie i jedną na rufie albo odwrotnie.Stonkhttps://www.blogger.com/profile/02024687430742452432noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-13391395087972666702015-05-13T16:08:58.423+03:002015-05-13T16:08:58.423+03:00Na rezygnację z kazamat stanowczo za wcześnie; to ...Na rezygnację z kazamat stanowczo za wcześnie; to się stało dopiero na Nelsonie/Rodney'u.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03136345034970829831noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-53222682839228362892015-05-13T13:34:07.652+03:002015-05-13T13:34:07.652+03:00W osi symetrii jak na naszych pancernikach sześcio...W osi symetrii jak na naszych pancernikach sześcio-działowych, w przypadku wersji z 4(xII) wieżami dwie w linii(osi) na dziobie bez super-pozycji (na następnym można by już zrobić). W wersji 3 wieżowej na dziobie, ustawić wieżę 3 lufową, pozostałe dwulufowe, wiem że to układ nietypowy ale powiedzmy ze robimy po prostu przymiarkę/test do takich wież. Na koniec, moglibyśmy zrezygnować z kazamat.<br />Kpt.GAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-90008250024989976722015-05-13T12:24:27.641+03:002015-05-13T12:24:27.641+03:00Jakie ustawienie wież proponujesz i ile w nich dzi...Jakie ustawienie wież proponujesz i ile w nich dział?Stonkhttps://www.blogger.com/profile/02024687430742452432noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-39884506070511974522015-05-13T00:44:17.824+03:002015-05-13T00:44:17.824+03:00Może Pancernik? 3 lub cztero-wieżowy z działami 30...Może Pancernik? 3 lub cztero-wieżowy z działami 305mm i turbinami i pancerzem na poziomie 260-300mm postawiłby go na równi z Dreadnought'em.. :)<br />Kpt.GAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-46097061802485317452015-05-12T17:55:06.058+03:002015-05-12T17:55:06.058+03:00A jaki będzie nowy temacik? :) Bo ten już chyba na...A jaki będzie nowy temacik? :) Bo ten już chyba na wyczerpaniu...<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-34962109344393291812015-05-11T23:08:56.055+03:002015-05-11T23:08:56.055+03:00Na navypedii piszą że pas osłaniał "machinery...Na navypedii piszą że pas osłaniał "machinery spaces", czyli jak rozumiem maszynownie i kotłownie. Wg moich wstępnych przymiarek to by było jakieś 55 m długości, czyli z grubsza by się zgadzało.de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-24945119723843211462015-05-11T21:54:18.793+03:002015-05-11T21:54:18.793+03:00Ja mam tylko informację (ze szwedzkiej Wiki i angl...Ja mam tylko informację (ze szwedzkiej Wiki i anglojęzycznego forum), że pas pancerny 50 – 100 mm rozciągał się na około połowie długość kadłuba /o wysokości nic nie wiem/. Długość była 117 m; orientacyjnie można policzyć.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03136345034970829831noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-21992767690944283332015-05-11T21:11:09.985+03:002015-05-11T21:11:09.985+03:00Przy okazji: czy znacie może wymiary pasa pancerne...Przy okazji: czy znacie może wymiary pasa pancernego Fylgii? Ta informacja przydała by mi się do zasymuloweania w springsharpie oryginału, co było by dobrą bazą do opracowania spolonizowanej wersji tego okrętu.de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-78857936307887727262015-05-11T21:04:59.827+03:002015-05-11T21:04:59.827+03:00Dokładnie, nasz okręt, po "odchudzeniu" ...Dokładnie, nasz okręt, po "odchudzeniu" pancerza, nie będzie już zasługiwał na miano krążownika pancernego. Za to zyska nowe walory, dzięki którym może okazać si na Bałtyku przynajmniej okrętem unikalnym :)de Villarshttps://www.blogger.com/profile/11102934669707062450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-71693089022109366312015-05-11T18:30:53.166+03:002015-05-11T18:30:53.166+03:00Osobiście nie przywiązywałbym nadmiernej wagi do k...Osobiście nie przywiązywałbym nadmiernej wagi do kwestii nomenklatury.Tym bardziej, że nasz krążownik będzie jedynie oparty o zmodyfikowane plany "Fylgii". Powieli jej standard uzbrojenia przy lżejszym opancerzeniu i większej prędkości. Za wyjątkiem zastosowania zamkniętych, dwudziałowych wież, będzie dość typowym przedstawicielem pierwszego pokolenia krążowników lekkich.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-19916698981719080442015-05-11T17:18:48.198+03:002015-05-11T17:18:48.198+03:00Tak dla formalności pamiętajmy, że Fylgia nie była...Tak dla formalności pamiętajmy, że Fylgia nie była krążownikiem lekkim, tylko pancernym (pomimo, że nie bardzo na to wyglądała).Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03136345034970829831noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-72069238543295253392015-05-11T11:43:56.113+03:002015-05-11T11:43:56.113+03:00W tych realiach wypornościowych (tj. do 6000 t) ni...W tych realiach wypornościowych (tj. do 6000 t) nie jest to chyba możliwe. Zaproponowany układ artylerii zwiększa ilość dział o 4, ale w salwie burtowej tylko o 2. Bez zastosowania superpozycji zwiększenie ilości dział, o dwie następne wieże, wydaje się więc niezasadne.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-67694054128238192142015-05-11T11:36:18.504+03:002015-05-11T11:36:18.504+03:00Taki okręt musiałby pójść w górę z wypornością. Py...Taki okręt musiałby pójść w górę z wypornością. Pytanie, czy się opłaci - wszystko zależy ile by ta dodatkowa para dział w salwie burtowej "kosztowała" wyporności, bo krążownik lekki nie może pójść w jakieś monstrualne rozmiary (przed PWS raczej nie widzę okrętu tej klasy powyżej 5000-6000 ton).<br />dV Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-61243068638571795592015-05-11T11:25:32.593+03:002015-05-11T11:25:32.593+03:00To musiałoby być sporo więcej, gdy chodzi o wyporn...To musiałoby być sporo więcej, gdy chodzi o wyporność. Chyba, że zakładamy dalszą redukcję opancerzenia i/lub wymagań co do prędkości.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-45282214392914460732015-05-11T11:02:06.534+03:002015-05-11T11:02:06.534+03:00A ja bym zrobił trochę większą Fylgię, chociażby p...A ja bym zrobił trochę większą Fylgię, chociażby po to, aby wykazać się inwencją i wpakował po dwie wieże na burtach, przy zachowaniu innych parametrów (oczywiście z wyjątkiem wyporności i długości, bo inaczej się nie da). Mielibyśmy dwanaście dział 152, w tym osiem na burtę i jeszcze ciekawszy okręt. :-) Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03136345034970829831noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-86029270353453427842015-05-11T11:01:45.972+03:002015-05-11T11:01:45.972+03:00Dokładnie, wygląda na to że Sandomierz będzie osta...Dokładnie, wygląda na to że Sandomierz będzie ostatnim krążownikiem stricte pancernopokłądowym, tj. takim w którym ochronę witaliów zapewnia pokład pancerny ze skosami. Kolejne krążowniki będą miały już osłonę opartą o pancerz burtowy, czyli będzie je można klasyfikować jako krążowniki lekkie. Będzie to zgodne z tendencjami światowymi, gdyż wiele flot w tym czasie odchodziło od krążowników pancernopokładowych. Jeśli zastosujemy turbiny (a przed PWS na pewno to zrobimy) to uzyskamy okręt w kształcie zbliżonym do postulowanego przez Pawła76 i zdolny do pełnienia opisanych przez niego zadań.<br />dVAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-23157453682340998282015-05-11T10:18:35.167+03:002015-05-11T10:18:35.167+03:00Skoro zapadła decyzja o budowie krążownika oparteg...Skoro zapadła decyzja o budowie krążownika opartego o zmodyfikowane plany "Fylgii" to rozdział krążowników pancernopokładowych jest raczej zamknięty. Mamy szansę otrzymać ok. 1910 r. pierwszy krążownik lekki z solidnym opancerzeniem i uzbrojeniem. Prędkość może nie będzie najwyższa, ale 25 węzłów to dobra średnia światowa na ten czas.<br />ŁKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-17657288444388935502015-05-11T10:11:20.339+03:002015-05-11T10:11:20.339+03:00Witam
Myślę że czas się zastanowić nad dalszym roz...Witam<br />Myślę że czas się zastanowić nad dalszym rozwojem naszych krążowników pancernopokładowych.<br />Może lepiej warto zastanowić nad drogą zbliżoną do drogi brytyjskiej i w przededniu <br />Iwś mieć coś na kształt krążowników typu D czyli artyleria złożone z dział 6`` plus ewentualnie 2 75mm plot z solidnym zestawem wyrzutni torpedowych i pancerzem burtowym 40-80mm.<br />Prędkość w okolicach 30 węzłów.<br />Taka jednostka stanowiła by szybkie skrzydło rozpoznawcze naszej floty i przewodnik/lider niszczycieli.<br />Świetna jednostka do szybkich wypadów na linie komunikacyjne II Rzeszy (blisko Gdańsk) i stawiania pól minowych.<br />Pawel76Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-49361736508328855062015-05-11T10:08:49.466+03:002015-05-11T10:08:49.466+03:00jeszcze nie robiłem symulacji, ale sądzę, że pewne...jeszcze nie robiłem symulacji, ale sądzę, że pewne przyspieszenie powinno być możliwe. Zwłaszcza jeśli zaoszczędzimy trochę masy na pancerzu, który dla okrętu w roli krążownika lekkiego może być nieco cieńszy (75 mm to dobra propozycja). wtedy 25 w. lub coś około tego powinno być możliwe. <br />dVAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-34381743027095648832015-05-10T21:33:18.910+03:002015-05-10T21:33:18.910+03:00Wysoki dziób ma chronić działa przed zalewaniem pr...Wysoki dziób ma chronić działa przed zalewaniem przez fale. Nasz krążownik jest bałtycki, nie znam konkretnych danych, ale uważam, że na Bałtyk taki dziób wystarczy. Inna sprawa dla krążowników atlantyckich, tam są większe fale.Stonkhttps://www.blogger.com/profile/02024687430742452432noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-64179451059809333942015-05-10T20:15:07.420+03:002015-05-10T20:15:07.420+03:00Jeśli ograniczymy maksymalną grubość opancerzenia ...Jeśli ograniczymy maksymalną grubość opancerzenia burty do poziomu 75 mm i pokładu do 25 mm (50 mm na skosach) oraz zastosujemy siłownię turboparową i olejowe opalanie 50% kotłów... O wynik końcowy musielibyśmy zapytać dV, ale sądzę, że może to być ok. 25 węzłów.<br />ŁK<br /> Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3099424638856480572.post-25526814919244040362015-05-10T19:58:02.564+03:002015-05-10T19:58:02.564+03:00Dobry pomysł.... ale da się ją "przyśpieszyć&...Dobry pomysł.... ale da się ją "przyśpieszyć"?<br /><br />PiotrAnonymousnoreply@blogger.com