niedziela, 14 października 2012

Zmodernizowany pancernik Nevada



Oto moja propozycja alternatywnej modernizacji pancernika Nevada po Pearl Harbor, zainspirowana jedną z dyskusji na FOW. Okręt jest przebudowany na wzór pancerników Tennessee czy West Wirginia. Oprócz wzmocnionego pancerza poziomego i zamontowanych bąbli (co miało miejsc już wcześniej), okręt ma baterię dział uniwersalnych 127 mm w wieżach, nową nadbudówkę wzorowaną na najnowszych ówczesnych pancernikach amerykańskich, nowoczesny system kierowania ogniem, zmieniony wychylony do przodu  dziób oraz całkowicie nową siłownię, pozwalającą osiągać przyzwoitą prędkość 25 w. W sumie – okręt prezentuje się wizualnie bardzo nowocześnie, i prawie w niczym nie ustępuje najnowszym ówczesnym konstrukcjom tej. Oto wizualizacja i raport ze Springsharpa:  

Nevada, United States battleship laid down 1912 (Engine 1942)

Displacement:
    28 008 t light; 29 491 t standard; 31 069 t normal; 32 331 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
    597,85 ft / 575,00 ft x 95,57 ft (Bulges 107,97 ft) x 28,51 ft (normal load)
    182,23 m / 175,26 m x 29,13 m (Bulges 32,91 m)  x 8,69 m

Armament:
      6 - 14,02" / 356 mm guns (2x3 guns), 1 376,64lbs / 624,43kg shells, 1912 Model
      Breech loading guns in turrets (on barbettes)
      on centreline ends, evenly spread
      4 - 14,02" / 356 mm guns (2x2 guns), 1 376,64lbs / 624,43kg shells, 1912 Model
      Breech loading guns in turrets (on barbettes)
      on centreline ends, evenly spread, all raised mounts
      16 - 5,00" / 127 mm guns (8x2 guns), 62,50lbs / 28,35kg shells, 1912 Model
      Dual purpose guns in turrets (on barbettes)
      on side, all amidships, 4 raised mounts - superfiring
      40 - 1,57" / 40,0 mm guns (10x4 guns), 1,95lbs / 0,88kg shells, 1912 Model
      Anti-aircraft guns in deck mounts
      on side, all amidships, 4 raised mounts - superfiring
      34 - 0,79" / 20,0 mm guns (2 mounts), 0,24lbs / 0,11kg shells, 1912 Model
      Anti-aircraft guns in deck mounts
      on side, evenly spread, 12 raised guns
    Weight of broadside 14 853 lbs / 6 737 kg
    Shells per gun, main battery: 100

Armour:
   - Belts:        Width (max)    Length (avg)        Height (avg)
    Main:    13,5" / 343 mm    400,00 ft / 121,92 m    17,49 ft / 5,33 m
    Ends:    7,99" / 203 mm      71,00 ft / 21,64 m    8,76 ft / 2,67 m
      104,00 ft / 31,70 m Unarmoured ends
      Main Belt covers 107% of normal length

   - Torpedo Bulkhead and Bulges:
        1,50" / 38 mm    400,00 ft / 121,92 m    22,24 ft / 6,78 m

   - Gun armour:    Face (max)    Other gunhouse (avg)    Barbette/hoist (max)
    Main:    18,0" / 457 mm    10,0" / 254 mm        13,0" / 330 mm
    2nd:    16,0" / 406 mm    10,0" / 254 mm        13,0" / 330 mm
    3rd:    2,48" / 63 mm    2,48" / 63 mm        2,48" / 63 mm
    4th:    0,75" / 19 mm          -                  -
    5th:    0,39" / 10 mm          -                  -

   - Armour deck: 5,00" / 127 mm, Conning tower: 15,98" / 406 mm

Machinery:
    Oil fired boilers, steam turbines,
    Geared drive, 2 shafts, 73 634 shp / 54 931 Kw = 25,00 kts
    Range 11 000nm at 12,00 kts
    Bunker at max displacement = 2 840 tons

Complement:
    1 169 - 1 521

Cost:
    £2,809 million / $11,237 million

Distribution of weights at normal displacement:
    Armament: 1 857 tons, 6,0%
    Armour: 12 232 tons, 39,4%
       - Belts: 4 284 tons, 13,8%
       - Torpedo bulkhead: 493 tons, 1,6%
       - Armament: 3 348 tons, 10,8%
       - Armour Deck: 3 768 tons, 12,1%
       - Conning Tower: 340 tons, 1,1%
    Machinery: 1 924 tons, 6,2%
    Hull, fittings & equipment: 11 996 tons, 38,6%
    Fuel, ammunition & stores: 3 061 tons, 9,9%
    Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%

Overall survivability and seakeeping ability:
    Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
      41 366 lbs / 18 763 Kg = 30,0 x 14,0 " / 356 mm shells or 7,5 torpedoes
    Stability (Unstable if below 1.00): 1,11
    Metacentric height 5,7 ft / 1,7 m
    Roll period: 19,0 seconds
    Steadiness    - As gun platform (Average = 50 %): 43 %
            - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,41
    Seaboat quality  (Average = 1.00): 0,74

Hull form characteristics:
    Hull has rise forward of midbreak
    Block coefficient: 0,614
    Length to Beam Ratio: 5,33 : 1
    'Natural speed' for length: 23,98 kts
    Power going to wave formation at top speed: 56 %
    Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
    Bow angle (Positive = bow angles forward): 43,00 degrees
    Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
    Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
       - Stem:        24,51 ft / 7,47 m
       - Forecastle (21%):    22,01 ft / 6,71 m
       - Mid (52%):        20,51 ft / 6,25 m (12,99 ft / 3,96 m aft of break)
       - Quarterdeck (20%):    14,01 ft / 4,27 m
       - Stern:        14,99 ft / 4,57 m
       - Average freeboard:    18,09 ft / 5,51 m
    Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
    Space    - Hull below water (magazines/engines, low = better): 82,9%
        - Above water (accommodation/working, high = better): 116,9%
    Waterplane Area: 40 733 Square feet or 3 784 Square metres
    Displacement factor (Displacement / loading): 100%
    Structure weight / hull surface area: 211 lbs/sq ft or 1 029 Kg/sq metre
    Hull strength (Relative):
        - Cross-sectional: 0,95
        - Longitudinal: 1,57
        - Overall: 1,00
    Hull space for machinery, storage, compartmentation is excellent
    Room for accommodation and workspaces is adequate
    Poor seaboat, wet and uncomfortable, reduced performance in heavy weather

7 komentarzy:

  1. Pierwszy okręt od ponad miesiąca, nieładnie opuszczać fanów na tak długo. Nevada znacznie udoskonalona (w porównaniu ze stanem pierwotnym), mając dość czasu i pieniędzy można ze staroci właściwie dowolne rzeczy robić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko pięknie, tylko zastanawia mnie ta katapulta na rufie. W tym okresie mieli już tyle lotniskowców, i zeby pchać te pojedyncze wodnopłatowce rozpoznawcze na pancernik, wiadomo że niosą dodatkowe zagrożenia dla okretu i jeszcze żeby to to podnieść po wodowaniu to pewnie trzeba by się zatrzymać? Co to za interes?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ukrywam, że poszłrm tu za wzorem realnie przebudowywanych przez Amerykanów pancerników - po modernizacji zachowywały one swoje wyposażenie lotnicze, stąd i mój je ma. Ale trudno nie zgodzić się też z opinia, iż faktycznie w warunkach posiadanej przewagi mogli je sobie odpuścić bez żadnego uszczerbku dla możliwości okrętów.. Może więcej pożytku dało by upakowanie w miejscu katapulty dodatkowych pelotek?

      Usuń
  3. No cóż, każdy ichniejszy pancernik miał samoloty, wiec widac uwazali je za konieczne?

    OdpowiedzUsuń
  4. Apparently, the duct tape, or any other tape, suffocates the
    wart as it cuts off oxygen and alloww the body's immune system to kill the wart. For extra guidelines, facts and goods about how to get rid of acne please see this writer Bio below:. This sounds drastic but as long as you pay due care and attention when carrying the task out the removal should happen without a hitch.

    Feel free to surf to my web blog :: remove skin tags

    OdpowiedzUsuń
  5. Apply a small amount of quality olive oil on the
    skin and scar intense massage area in a circular motion with fingertips.

    Moles can be very unattractive, especially if they are on the face or in a prominent place.
    You can also learn the proper application of a certain methods to speed up the healing process.


    My weblog - how to get rid of warts around the eye

    OdpowiedzUsuń