Korzystając z wolnych mocy przerobowych stoczni na 1908 r., a jednocześnie spełniając obietnicę skonstruowania krążownika pancernego do działań na liniach komunikacyjnych w mojej alternatywnej Hochseeflotte - prezentuję taki oto okręcik: (w typie przewiduję dwie jednostki - Blucher i Von Der Tann, obydwa wodowane w 1908 r.)
Blucher, german armoured cruiser laid down 1907 (Engine 1908)
Displacement:
13 803 t light; 14 398 t standard; 15 610 t normal; 16 580 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
529,59 ft / 527,40 ft x 78,81 ft x 24,80 ft (normal load)
161,42 m / 160,75 m x 24,02 m x 7,56 m
Armament:
8 - 8,27" / 210 mm guns (4x2 guns), 282,57lbs / 128,17kg shells, 1907 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, evenly spread, 2 raised mounts - superfiring
12 - 5,91" / 150 mm guns in single mounts, 102,98lbs / 46,71kg shells, 1907 Model
Quick firing guns in casemate mounts
on side, all amidships
8 guns in hull casemates - Limited use in heavy seas
8 - 3,46" / 88,0 mm guns in single mounts, 20,79lbs / 9,43kg shells, 1907 Model
Quick firing guns in casemate mounts
on side ends, evenly spread
8 guns in hull casemates - Limited use in heavy seas
Weight of broadside 3 663 lbs / 1 661 kg
Shells per gun, main battery: 130
5 - 17,7" / 450 mm submerged torpedo tubes
Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 7,87" / 200 mm 332,25 ft / 101,27 m 14,96 ft / 4,56 m
Ends: 3,94" / 100 mm 165,16 ft / 50,34 m 0,00 ft / 0,00 m
29,99 ft / 9,14 m Unarmoured ends
Upper: 5,91" / 150 mm 241,67 ft / 73,66 m 7,38 ft / 2,25 m
Main Belt covers 97% of normal length
Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 7,87" / 200 mm 4,72" / 120 mm 7,87" / 200 mm
2nd: 7,09" / 180 mm - -
3rd: 5,91" / 150 mm - -
- Armour deck: 1,97" / 50 mm, Conning tower: 7,87" / 200 mm
Machinery:
Coal fired boilers, complex reciprocating steam engines,
Direct drive, 3 shafts, 42 625 ihp / 31 798 Kw = 24,50 kts
Range 7 400nm at 10,00 kts
Bunker at max displacement = 2 181 tons (100% coal)
Complement:
697 - 907
Cost:
£1,410 million / $5,641 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 458 tons, 2,9%
Armour: 4 511 tons, 28,9%
- Belts: 2 204 tons, 14,1%
- Torpedo bulkhead: 0 tons, 0,0%
- Armament: 1 164 tons, 7,5%
- Armour Deck: 1 037 tons, 6,6%
- Conning Tower: 106 tons, 0,7%
Machinery: 3 875 tons, 24,8%
Hull, fittings & equipment: 4 959 tons, 31,8%
Fuel, ammunition & stores: 1 807 tons, 11,6%
Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
14 541 lbs / 6 595 Kg = 51,5 x 8,3 " / 210 mm shells or 1,8 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,30
Metacentric height 5,6 ft / 1,7 m
Roll period: 14,0 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 67 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,26
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,34
Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,530
Length to Beam Ratio: 6,69 : 1
'Natural speed' for length: 22,97 kts
Power going to wave formation at top speed: 52 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): -11,00 degrees
Stern overhang: 2,20 ft / 0,67 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 23,23 ft / 7,08 m
- Forecastle (21%): 17,49 ft / 5,33 m
- Mid (50%): 17,49 ft / 5,33 m
- Quarterdeck (16%): 17,49 ft / 5,33 m
- Stern: 19,36 ft / 5,90 m
- Average freeboard: 18,12 ft / 5,52 m
Ship tends to be wet forward
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 107,8%
- Above water (accommodation/working, high = better): 136,0%
Waterplane Area: 28 468 Square feet or 2 645 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 98%
Structure weight / hull surface area: 121 lbs/sq ft or 591 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 0,95
- Longitudinal: 1,52
- Overall: 1,00
Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate
Room for accommodation and workspaces is excellent
Good seaboat, rides out heavy weather easily
No niezły! I jest szansa zwiać przed angielskimi z 234 - kami, bo ich prędkość nie przekraczała 23 w. W nastepnej parze podniósł bym szybkość o 1 - 1,5 w i wzmocnił nieco pancerz, aby maksymalnie zabezpieczyć się przed pociskami 234.
OdpowiedzUsuńAleksander
SMS Blucher okazał się ślepą uliczką w rozwoju okrętów pancernych. Nie miał następcy i tu pewnie też nie będzie następnej pary. Do autora: czy nie zbyt rygorystycznie trzymasz się układu uzbrojenia? W tamtych czasach wszyscy (Niemcy też) kombinowali i eksperymentowali. Nie było w żadnej flocie twardego dogmatu.
OdpowiedzUsuńuznałem, że skoro już na poczatku zastosowano ustawienie artylerii w osi symetrii okrętu, to zalety takiego rozwiązania są na tyle duże, że nie ma już potrzeby eksperymentowania z innymi ustawieniami. W rzeczywistości żadna flota raz zastosowawszy takie ustawienie nie wracała już do innych konfiguracji (np. US Navy). Natomiast eksperymentowali ci, którzy nie byli jeszcze swiadomi zalet ustawienia artylerii w osi symetrii okrętu. Niemniej prędzej czy pózniej, też dojrzewali do tego rozwiązania;-)
OdpowiedzUsuńde Villars
Ustawienie w osi symetrii to nie zawsze to samo. Drednoty amerykańskie miały 4, 5 lub 6 wież dwu- i trzydziałowych. Sztywne trzymanie się układu 2x2 na dziobie i 2x2 na rufie z pewnością ułatwiłoby Niemcom budowę okrętów i ich współdziałanie, a wrogom utrudniłoby identyfikację. Ale pozbawia korzyści płynących z innych konfiguracji i nie pasuje do klimatu epoki.
OdpowiedzUsuńowszem, są rózne warianty ustawienia artylerii w osi symetrii, niemniej faktem jest, że niezależnie jaki wariant dana flota stosowała, to już nie wracała do innych ustawień. Co do klimatu epoki - faktycznie, nieco na tym tracimy (też lubię te rózne niekonwencjonalne konfiguracje;), ale założenie w tych postach jest takie, że Niemcy wykazują się maksymalną, jak na nich przystało, praktycznością i konsekwentnie realizują swój cel - a tym jest zbudowanie jak najsilniejszej ofensywnie floty przy założonych z góry ograniczeniach. budowę przez kajzerowskie Niemcy okrętów w takim kształcie jak tu proponuję uprawdopodabnia jeszcze fakt, iż przed DWS Niemcy poszli właśnie drogą ujednolicania sylwetek swoich okrętów. Więc być może mogli by na to wpaść również przed PWS?
OdpowiedzUsuńde Villars
Rеduсe heat; sіmmег, uncоvered, foг 35 to 40minutes or
OdpowiedzUsuńtо desiгed consiѕtency, ѕtіrring occasionally.
Peteг Piper Pizza Couponѕ-Ρeter Piper Pizzа Coupons:Ρeter Pіper Ρizza can bе a fаmilу
pizza сhаin opеrating 45 cоmpany
rеstaurants and 60 franсhises іnsidе the U.
Toρ the dough wіth olіve oil oг coοκing spray, аnd
sсoop the onіοn mixturе over it evenly.
Check out my web-sіte; pizza pan ashtabula ohio
My sрirit moved аbsent abоut thгee sеveral years prеνіous to my system expeгiencеd
OdpowiedzUsuńthe bravery to as a fіnal point stop this sаga, and I ԁid choose
I wаs mοrе suitаblе gaіned in the metropolis I at last situatеd to and as for the very gοoԁ fortune Ι
was attempting to get, I identified what Јoѕeph Cаmpbell
wrote was a fact: “Үour ωhole
аctual phуsical product κnows that this is the way
to be alive in thiѕ entire world аnd thе
way to give the highly mоst hеlpful that you have to provide.
Thе publican requested Daisy, his baгmaid, to convey some celebratory cοmbіned beverages.
They have lived life akin to that of supеrioг
ѕaints, sаges and Rishіs who hаve beеn ωell-known for
their penаnсe and auѕterіties.
Also vіsit my blog :: diigo.com
Τurn on a flouгed surface and knead for 10 minutes, аdding mοrе flour aѕ needed.
OdpowiedzUsuńThis annual рlant can be groωn in an container,
and ωill yield between 1-2 cups of fгesh basil.
Ѕometimes the pіzza sliсе sеller ωill place your precious portion
inside of a triangle-shaρed cardboard container, smile, then waνe уou on yοur merry wаy.
my weblog; pizza stone