W momencie wybuchu wojny secesyjnej, praktycznie cała flota
opowiedziała się po stronie Unii. Konfederacji udało się przejąć tylko 10
niewielkiej wartości jednostek. Również znakomita większość potencjału
stoczniowego pozostała przy Unii. Wobec
szczupłości własnych sił, głównym zadaniem floty Konfederacji w czasie wojny
była obrona własnych wybrzeży. Cierpiał na tym handel Konfederacji, której
gospodarka oparta była o eksport bawełny i import praktycznie wszystkich
pozostałych dóbr, dokonywane oczywiście drogą morską za pomocą tzw. „łamaczy
blokady” – szybkich statków które mogły się wymknąć blokującym wybrzeże
jednostkom Unii. To jednak było zbyt mało, by zaspokoić potrzeby gospodarki
Konfederacji. Dla faktycznego pokonania blokady konieczne było posiadanie
większych jednostek, mogących skutecznie zwalczać okręty Unii utrzymujące
blokadę. Za takie jednostki uznano pełnomorskie pancerniki. Ze względu na
wspomniany już fakt iż znakomita większość stoczni została przy Unii, jedyną
droga pozyskania pancerników z prawdziwego zdarzenia była ich budowa w
stoczniach zagranicznych. I próby takie podjęto, lecz zakończyły się fiaskiem –
budowane w Wielkiej Brytanii dwa nowoczesne pancerniki wieżowe North Carolina i
Mississippi, aby nie zadrażniać stosunków z Unią, nie zostały nigdy
Konfederacji dostarczone i weszły do służby w Royal Navy jako HMS Scorpion i
HMS Wivern. Alternatywą dla ww. jednostek mogła by być budowa pancernika we
Francji. Oczywiście tak nowoczesnej (z wieżami) jednostki Francja wówczas nie
była w stanie dostarczyć, ale pancernik bateryjny, który z powodzeniem mógłby
zwalczać najsilniejsze okręty Unii, jak najbardziej. Uzbrojenie okrętu na
pierwszy rzut oka nie wydaje się być imponujące, ale jest zgodne z realiami
epoki. Wiele pancerników bateryjnych w latach 60-tych miało za główne
uzbrojenie działa podobnego kalibru (np. Gloire), a jeśli wziąć pod uwagę, że
głównym przeciwnikiem miały by być drewniane, nieopancerzone fregaty Unii –
kaliber 164 mm
wydaje się być jak najbardziej wystarczający.
Poniżej prezentuje trzy warianty malowania okrętu. Dla
niepoznaki, w jednym z prezentowanych rysunków, jednostka otrzymała malowanie
charakterystyczne dla drewnianych jednostek nieopancerzonych – możliwe że
skłoniło by to nieświadome tego faktu nieostrożne okręty wroga do podjęcia
boju, od którego w innym przypadku by się uchyliły? Pozostałe warianty
malowania to standardowe dla pierwszych pancerników, oraz tropikalne.
Montgomery, Confederate States battleship laid down 1862 (Engine 1863)
Armoured Corvette (Broadside ironclad)
Displacement:
4 467 t light; 4 662 t standard; 4 923 t normal; 5 132 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
265,45 ft / 259,97 ft x 49,80 ft x 23,85 ft (normal load)
80,91 m / 79,24 m x 15,18 m x 7,27 m
Armament:
20 - 6,46" / 164 mm guns in single mounts, 78,06lbs / 35,41kg shells, 1862 Model
Breech loading guns in broadside mounts
on side, all amidships
10 - 4,72" / 120 mm guns in single mounts, 30,58lbs / 13,87kg shells, 1862 Model
Breech loading guns in broadside mounts
on side ends, evenly spread
Weight of broadside 1 867 lbs / 847 kg
Shells per gun, main battery: 90
Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 4,33" / 110 mm 173,06 ft / 52,75 m 7,15 ft / 2,18 m
Ends: Unarmoured
Main Belt covers 102% of normal length
Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 4,33" / 110 mm - -
2nd: 4,33" / 110 mm - -
- Armour deck: 0,98" / 25 mm, Conning tower: 4,33" / 110 mm
Machinery:
Coal fired boilers, simple reciprocating steam engines,
Direct drive, 1 shaft, 2 978 ihp / 2 221 Kw = 13,00 kts
Range 1 900nm at 7,00 kts
Bunker at max displacement = 470 tons (100% coal)
Complement:
293 - 382
Cost:
£0,474 million / $1,896 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 233 tons, 4,7%
Armour: 871 tons, 17,7%
- Belts: 238 tons, 4,8%
- Torpedo bulkhead: 0 tons, 0,0%
- Armament: 446 tons, 9,0%
- Armour Deck: 161 tons, 3,3%
- Conning Tower: 27 tons, 0,5%
Machinery: 868 tons, 17,6%
Hull, fittings & equipment: 2 046 tons, 41,5%
Fuel, ammunition & stores: 456 tons, 9,3%
Miscellaneous weights: 449 tons, 9,1%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
2 715 lbs / 1 231 Kg = 34,8 x 6,5 " / 164 mm shells or 0,5 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,11
Metacentric height 2,1 ft / 0,7 m
Roll period: 14,3 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 100 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,66
Seaboat quality (Average = 1.00): 2,00
Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,558
Length to Beam Ratio: 5,22 : 1
'Natural speed' for length: 16,12 kts
Power going to wave formation at top speed: 42 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): -5,00 degrees
Stern overhang: 5,48 ft / 1,67 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 18,44 ft / 5,62 m
- Forecastle (20%): 17,45 ft / 5,32 m
- Mid (50%): 16,96 ft / 5,17 m
- Quarterdeck (14%): 18,44 ft / 5,62 m
- Stern: 19,95 ft / 6,08 m
- Average freeboard: 17,79 ft / 5,42 m
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 102,5%
- Above water (accommodation/working, high = better): 100,5%
Waterplane Area: 8 842 Square feet or 821 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 100%
Structure weight / hull surface area: 125 lbs/sq ft or 613 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 0,83
- Longitudinal: 5,36
- Overall: 1,00
Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate
Room for accommodation and workspaces is adequate
Ship has slow, easy roll, a good, steady gun platform
Excellent seaboat, comfortable, can fire her guns in the heaviest weather
Armoured Corvette (Broadside ironclad)
Displacement:
4 467 t light; 4 662 t standard; 4 923 t normal; 5 132 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
265,45 ft / 259,97 ft x 49,80 ft x 23,85 ft (normal load)
80,91 m / 79,24 m x 15,18 m x 7,27 m
Armament:
20 - 6,46" / 164 mm guns in single mounts, 78,06lbs / 35,41kg shells, 1862 Model
Breech loading guns in broadside mounts
on side, all amidships
10 - 4,72" / 120 mm guns in single mounts, 30,58lbs / 13,87kg shells, 1862 Model
Breech loading guns in broadside mounts
on side ends, evenly spread
Weight of broadside 1 867 lbs / 847 kg
Shells per gun, main battery: 90
Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 4,33" / 110 mm 173,06 ft / 52,75 m 7,15 ft / 2,18 m
Ends: Unarmoured
Main Belt covers 102% of normal length
Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 4,33" / 110 mm - -
2nd: 4,33" / 110 mm - -
- Armour deck: 0,98" / 25 mm, Conning tower: 4,33" / 110 mm
Machinery:
Coal fired boilers, simple reciprocating steam engines,
Direct drive, 1 shaft, 2 978 ihp / 2 221 Kw = 13,00 kts
Range 1 900nm at 7,00 kts
Bunker at max displacement = 470 tons (100% coal)
Complement:
293 - 382
Cost:
£0,474 million / $1,896 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 233 tons, 4,7%
Armour: 871 tons, 17,7%
- Belts: 238 tons, 4,8%
- Torpedo bulkhead: 0 tons, 0,0%
- Armament: 446 tons, 9,0%
- Armour Deck: 161 tons, 3,3%
- Conning Tower: 27 tons, 0,5%
Machinery: 868 tons, 17,6%
Hull, fittings & equipment: 2 046 tons, 41,5%
Fuel, ammunition & stores: 456 tons, 9,3%
Miscellaneous weights: 449 tons, 9,1%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
2 715 lbs / 1 231 Kg = 34,8 x 6,5 " / 164 mm shells or 0,5 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,11
Metacentric height 2,1 ft / 0,7 m
Roll period: 14,3 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 100 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,66
Seaboat quality (Average = 1.00): 2,00
Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,558
Length to Beam Ratio: 5,22 : 1
'Natural speed' for length: 16,12 kts
Power going to wave formation at top speed: 42 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): -5,00 degrees
Stern overhang: 5,48 ft / 1,67 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 18,44 ft / 5,62 m
- Forecastle (20%): 17,45 ft / 5,32 m
- Mid (50%): 16,96 ft / 5,17 m
- Quarterdeck (14%): 18,44 ft / 5,62 m
- Stern: 19,95 ft / 6,08 m
- Average freeboard: 17,79 ft / 5,42 m
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 102,5%
- Above water (accommodation/working, high = better): 100,5%
Waterplane Area: 8 842 Square feet or 821 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 100%
Structure weight / hull surface area: 125 lbs/sq ft or 613 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 0,83
- Longitudinal: 5,36
- Overall: 1,00
Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate
Room for accommodation and workspaces is adequate
Ship has slow, easy roll, a good, steady gun platform
Excellent seaboat, comfortable, can fire her guns in the heaviest weather
kobe byrant shoes
OdpowiedzUsuńkobe shoes
yeezy gap
bape outlet
goyard bag
supreme new york
paul george shoes
kyrie 8 shoes
off white hoodie outlet
hermes handbags