Chodził mi od dłuższego czasu po głowie pomysł na umieszczenie moździerza Karl na pokładzie okrętu. Tylko jakoś nie mogłem znaleźć odpowiedniego kandydata do roli nosiciela tej broni. Bo z jednej stromy, musiał to być okręt odpowiednio duży i solidny, by wytrzymał wystrzały z tego moździerza, a z drugiej strony musiał mieć jak najmniejsze zanurzenie, by mógł podejść blisko brzegu. I wtedy przypomniałem sobie o hipotetycznym monitorze Hindenburg (post z 13 marca 2022 r.), który miał zanurzenie poniżej 4 m i dobrze by się nadawał do takiej roli. Moździerz zamontowano w miejsce dziobowej wieży dział 380 mm. Zamontowano wariant Karl Gerat 041, mający kaliber 540 mm o długości lufy L/13, gdyż miał zwiększony zasięg w stosunku do wariantu podstawowego kal. 600 mm. W ten sposób powstał okręt o zmniejszonej sile ognia dalekodystansowego, ale za to o zwiększonej uniwersalności, a przy okazji lepiej chroniony, bowiem oszczędność masy wykorzystano do poprawy opancerzenia horyzontalnego (do 105 mm nad śródokręciem), które jako zbyt słabe było ocenione w dyskusji pod tamtym postem, oraz pogrubienia opancerzenia burt do 180 mm.
Technicznie, do zasymulowania moździerza użyłem działa kal. 321 mm, którego wagę program ocenił na 126 ton, czyli odpowiadającą moździerzowi Karl Gerat 041. Potem wystarczyło już tylko skorygować opis w raporcie.
Hindenburg, german monitor laid down 1938 (Engine 1939), rebuilt 1943
Displacement:
10 372 t light; 10 812 t standard; 10 994 t normal; 11 140 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
478,15 ft / 471,82 ft x 101,31 ft x 12,50 ft (normal load)
145,74 m / 143,81 m x 30,88 m x 3,81 m
Armament:
1 - 21,26" / 540 mm guns in single mounts, 2 760lbs / 1 251,94kg shells, 1943 Model
Breech loading mortar in a deck mount with hoist
on centreline forward
2 - 14,96" / 380 mm guns (1x2 guns), 1 674,25lbs / 759,43kg shells, 1934 Model
Breech loading guns in a turret (on a barbette)
on centreline aft
8 - 4,13" / 105 mm guns (4x2 guns), 35,32lbs / 16,02kg shells, 1933 Model
Dual purpose guns in deck mounts
on side, all amidships, all raised mounts - superfiring
8 - 1,46" / 37,0 mm guns (4x2 guns), 1,55lbs / 0,70kg shells, 1930 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, all amidships, all raised mounts - superfiring
16 - 0,79" / 20,0 mm guns in single mounts, 0,24lbs / 0,11kg shells, 1938 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, evenly spread, 6 raised mounts
Weight of broadside 4 657 lbs / 2 112 kg
Shells per gun, main battery: 80
Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 7,09" / 180 mm 319,62 ft / 97,42 m 11,68 ft / 3,56 m
Ends: 2,36" / 60 mm 85,79 ft / 26,15 m 10,01 ft / 3,05 m
66,40 ft / 20,24 m Unarmoured ends
Main Belt covers 104% of normal length
- Torpedo Bulkhead:
1,46" / 37 mm 319,62 ft / 97,42 m 10,01 ft / 3,05 m
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: - - 4,72" / 120 mm
2nd: 5,91" / 150 mm 3,94" / 100 mm 4,72" / 120 mm
3rd: 0,59" / 15 mm 0,39" / 10 mm -
- Armour deck: 2,80" / 71 mm (4,13" / 105 mm over amidships), Conning tower: 5,91" / 150 mm
Machinery:
Diesel Internal combustion motors,
Direct drive, 2 shafts, 10 639 shp / 7 937 Kw = 17,00 kts
Range 2 300nm at 10,00 kts
Bunker at max displacement = 328 tons
Complement:
536 - 697
Cost:
£5,029 million / $20,116 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 582 tons, 5,3%
Armour: 3 627 tons, 33,0%
- Belts: 1 267 tons, 11,5%
- Torpedo bulkhead: 172 tons, 1,6%
- Armament: 242 tons, 2,2%
- Armour Deck: 1 883 tons, 17,1%
- Conning Tower: 63 tons, 0,6%
Machinery: 288 tons, 2,6%
Hull, fittings & equipment: 5 874 tons, 53,4%
Fuel, ammunition & stores: 623 tons, 5,7%
Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
34 679 lbs / 15 730 Kg = 34,4 x 12,6 " / 321 mm shells or 8,5 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,59
Metacentric height 11,1 ft / 3,4 m
Roll period: 12,8 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 58 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,13
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,15
Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,644
Length to Beam Ratio: 4,66 : 1
'Natural speed' for length: 21,72 kts
Power going to wave formation at top speed: 37 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 10,00 degrees
Stern overhang: 2,99 ft / 0,91 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 18,96 ft / 5,78 m
- Forecastle (27%): 15,94 ft / 4,86 m
- Mid (50%): 14,99 ft / 4,57 m
- Quarterdeck (20%): 14,99 ft / 4,57 m
- Stern: 15,45 ft / 4,71 m
- Average freeboard: 15,73 ft / 4,80 m
Ship tends to be wet forward
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 60,6%
- Above water (accommodation/working, high = better): 196,7%
Waterplane Area: 36 417 Square feet or 3 383 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 124%
Structure weight / hull surface area: 143 lbs/sq ft or 698 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 0,96
- Longitudinal: 1,49
- Overall: 1,00
Hull space for machinery, storage, compartmentation is excellent
Room for accommodation and workspaces is excellent











Brak komentarzy:
Prześlij komentarz