Wilk, polish spar torpedo boat laid down 1867
Displacement:
38 t light; 39 t standard; 41 t normal; 42 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
79,99 ft / 76,57 ft x 9,09 ft x 4,99 ft (normal load)
24,38 m / 23,34 m x 2,77 m x 1,52 m
2 - above water spar torpedoes
Machinery:
Coal fired boilers, simple reciprocating steam engines,
Direct drive, 2 shafts, 381 ihp / 284 Kw = 15,00 kts
Range 180nm at 8,00 kts
Bunker at max displacement = 3 tons (100% coal)
Caution: Delicate, lightweight machinery
Complement:
7 - 10
Cost:
£0,005 million / $0,019 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 0 tons, 0,0%
Machinery: 24 tons, 60,0%
Hull, fittings & equipment: 12 tons, 28,8%
Fuel, ammunition & stores: 3 tons, 6,3%
Miscellaneous weights: 2 tons, 4,9%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
4 lbs / 2 Kg = 0,1 x 6 " / 152 mm shells or 0,0 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,01
Metacentric height 0,1 ft / 0,0 m
Roll period: 10,2 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 66 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,00
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,51
Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,410
Length to Beam Ratio: 8,43 : 1
'Natural speed' for length: 8,75 kts
Power going to wave formation at top speed: 65 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 44
Bow angle (Positive = bow angles forward): 0,00 degrees
Stern overhang: 3,41 ft / 1,04 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 6,50 ft / 1,98 m
- Forecastle (20%): 4,99 ft / 1,52 m
- Mid (50%): 4,49 ft / 1,37 m
- Quarterdeck (15%): 4,99 ft / 1,52 m
- Stern: 5,97 ft / 1,82 m
- Average freeboard: 5,02 ft / 1,53 m
Ship tends to be wet forward
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 198,9%
- Above water (accommodation/working, high = better): 19,6%
Waterplane Area: 431 Square feet or 40 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 20%
Structure weight / hull surface area: 10 lbs/sq ft or 48 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 0,39
- Longitudinal: 4,96
- Overall: 0,50
Caution: Hull subject to strain in open-sea
Hull space for machinery, storage, compartmentation is cramped
Room for accommodation and workspaces is extremely poor
Excellent seaboat, comfortable, rides out heavy weather easily
Wilk (1867)
Ryś (1867)
Żbik (1867)
Kuna (1867)
Flota się rozwija. Należy obok budowy nowych jednostek, wycofywać stare. Albo według widzimisię admirałów, albo wprowadzić jakieś zasady. Poza jednostkami budowanymi w kraju, może coś kupimy?
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńOczywiście, starocie trzeba wycofywać. Wedle widzimisię admirała de Villarsa:-D A na poważnie - już wycofane są: Gryf (I) oraz dwie pływające baterie, bowiem pojawiły się już nowe jednostki o tych samych nazwach. Co do sztywnych zasad wycofywania okretów to o czymś takim dotąd nie myslałem. W XIX w. chyba nie stosowano żadnych sztywnych kryteriów - okret służył tak długo, aż się nie zużył, a gdy stał się przestarzały to go kierowano do pomocniczych zadań. Zwłaszcza kwetsia zużycia, w sytaucji gdy wiele jednostek wciąż było konstruowanych z drewna, jest trudna do jakiegoś sztywnego okreslenia, z góry, w sensie że pancernik to będzie słuzył np. 20 lat, a fregata 15 itp. (zwłaszcza że w XIX w. dużo wcześniej taki pancernik byłby kompletnie przestarzały..)
OdpowiedzUsuńde Villars
Mysle też o przebudowach - np. nasz największy pancernik bateryjny mozna bedzie przebudować na krążownik pancerny gdzieś na przełomie lat 70/80tych (podobnie jak Niemcy Koniga Wilhelma). Nawet już widzę oczyma wyobraźni ten okręt - nowa artyleria, nowy napęd, jakieś nadbudówki, brak ożaglowania, maszty bojowe z lekką artylerią, wiktoriańskie malowanie..
OdpowiedzUsuń