Tym razem
postanowiłem dla odmiany skonstruować coś mikroskopijnego. Padło na
torpedowiec z czasów, gdy te dopiero się pojawiały. Okazuje się, czego
zresztą się można było spodziewać, że szalenie trudno przy tak małym
kadłubie uzyskać jakieś zadowalające osiągi, nie wspominając o komforcie
pływania, dzielności morskiej itd. To zresztą się potwierdza w opiniach
o tych okrętach, jakie wygłaszano w owych czasach. Ostatecznie udało mi
się uzyskać w ok. 30-tonowym kadłubie 1 wyrzutnię torped (ale o dość
małym kalibrze), prędkość 17 e. i mikroskopijny zasięg. Żadnej artylerii
nie udało się upchnąć. W sumie powstał okręt niczym nie wybijający się
wśród jej współczesnych, czego zresztą można się było spodziewać.
Przydatność w walce takiej jednostki - praktycznie zerowa (pomijając
jakieś szczególne okoliczności).
Enter ship name, Enter country Enter ship type laid down 1878
Displacement:
31 t light; 32 t standard; 33 t normal; 35 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
67,59 ft / 67,59 ft x 8,53 ft x 3,94 ft (normal load)
20,60 m / 20,60 m x 2,60 m x 1,20 m
1 - 12,0" / 305 mm above water torpedoes
Machinery:
Coal fired boilers, simple reciprocating steam engines,
Direct drive, 1 shaft, 617 ihp / 460 Kw = 17,00 kts
Range 390nm at 7,00 kts
Bunker at max displacement = 3 tons (100% coal)
Caution: Delicate, lightweight machinery
Complement:
6 - 9
Cost:
£0,004 million / $0,016 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 0 tons, 0,0%
Machinery: 21 tons, 64,1%
Hull, fittings & equipment: 10 tons, 29,3%
Fuel, ammunition & stores: 2 tons, 6,6%
Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
5 lbs / 2 Kg = 0,1 x 6 " / 152 mm shells or 0,0 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,12
Metacentric height 0,2 ft / 0,0 m
Roll period: 9,1 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 47 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,00
Seaboat quality (Average = 1.00): 0,88
Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,513
Length to Beam Ratio: 7,92 : 1
'Natural speed' for length: 8,22 kts
Power going to wave formation at top speed: 78 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 0,00 degrees
Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 6,23 ft / 1,90 m
- Forecastle (20%): 5,58 ft / 1,70 m
- Mid (50%): 5,58 ft / 1,70 m
- Quarterdeck (15%): 5,58 ft / 1,70 m
- Stern: 5,58 ft / 1,70 m
- Average freeboard: 5,63 ft / 1,72 m
Ship tends to be wet forward
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 206,6%
- Above water (accommodation/working, high = better): 40,4%
Waterplane Area: 375 Square feet or 35 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 13%
Structure weight / hull surface area: 8 lbs/sq ft or 41 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 0,36
- Longitudinal: 9,68
- Overall: 0,51
Caution: Hull subject to strain in open-sea
Hull space for machinery, storage, compartmentation is extremely poor
Room for accommodation and workspaces is extremely poor
Poor seaboat, wet and uncomfortable, reduced performance in heavy weather
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz