czwartek, 30 sierpnia 2012

1250-stopowy KL - 03.07.2012

Dzisiaj przedstawiam symulację autentycznego amerykańskiegoprojektu krążownika liniowego opracowanego w 1912 r. Projektantom chodziło osprawdzenie jak musiałby wyglądać okręt uzbrojony w 8 dział 14-calowych (356 mm) i spełniający, przyówczesnym stanie technologii, w zadowalającym stopniu wszystkie wymaganiastawiane przed jednostkami tej klasy. Chodziło o uzyskanie dużej niezawodnościokrętu, opancerzenie wystarczająco grubym pancerzem (w zasadzie na skalępancernika), uzyskanie dużej prędkości rzędu 32 w., dużego zasięgupozwalającego pełnienie funkcji rozpoznawczej w skali strategicznej, przy czymnieprzekraczalną wartością, jak chodzi o szerokość było 106 stóp (nieco ponad32 m), choć skąd akurat to ograniczenie wynikało, to nie mam pojęcia – o kanałpanamski chodzić tu nie może, bo okręt wyszedł i tak o wiele dłuższy niżdługość śluz kanału. Aby bowiem uzyskać wymagane parametry, okazało siękonieczne, by okręt miał gigantyczną długość 1250 stóp (381 m – więcej niżIncomparable Fishera!) i wielką jak na tamte czasy wyporność ponad 70.000 ton. Ogromnasiłownia, mająca rozpędzać tego kolosa do 32 w. wymusiła z kolei posiadanieprzezeń aż 7 kominów, co dawało niepowtarzalną sylwetkę i stanowiło by chybarekord wszechczasów (nawet Askold tylu nie miał..)
Rozważana jednostka mogłaby się prezentować mniej więcej takjak na poniższych grafikach (pochodzących ze stron http://wolfsshipyard.mystarship.com/Misc/NeverWeres/united.htmoraz http://www.rp-one.net/usn_1912_bc/usn_1912_bc.html) 
  

 
  
 
  

Constellation, United States battlecruiser laid down 1912 (Engine 1914)

Displacement:
    69 456 t light; 71 679 t standard; 74 822 t normal; 77 336 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
    1 272,81 ft / 1 250,00 ft x 106,00 ft x 33,50 ft (normal load)
    387,95 m / 381,00 m x 32,31 m  x 10,21 m

Armament:
      8 - 14,02" / 356 mm guns (4x2 guns), 1 376,64lbs / 624,43kg shells, 1912 Model
      Breech loading guns in turrets (on barbettes)
      on centreline ends, evenly spread, 2 raised mounts - superfiring
      16 - 5,98" / 152 mm guns in single mounts, 107,15lbs / 48,60kg shells, 1912 Model
      Quick firing guns in casemate mounts
      on side, all amidships
      4 - 2,99" / 76,0 mm guns in single mounts, 13,39lbs / 6,07kg shells, 1912 Model
      Anti-aircraft guns in deck mounts
      on centreline, all amidships, all raised mounts - superfiring
    Weight of broadside 12 781 lbs / 5 797 kg
    Shells per gun, main battery: 100
    4 - 21,0" / 533 mm submerged torpedo tubes

Armour:
   - Belts:        Width (max)    Length (avg)        Height (avg)
    Main:    14,0" / 356 mm    912,17 ft / 278,03 m    14,34 ft / 4,37 m
    Ends:    Unarmoured
    Upper:    14,0" / 356 mm    362,50 ft / 110,49 m    10,76 ft / 3,28 m
      Main Belt covers 112% of normal length

   - Torpedo Bulkhead:
        2,01" / 51 mm    664,37 ft / 202,50 m    16,99 ft / 5,18 m

   - Gun armour:    Face (max)    Other gunhouse (avg)    Barbette/hoist (max)
    Main:    18,0" / 457 mm    10,0" / 254 mm        13,0" / 330 mm
    2nd:    7,01" / 178 mm          -                  -

   - Armour deck: 2,99" / 76 mm, Conning tower: 15,98" / 406 mm

Machinery:
    Oil fired boilers, steam turbines,
    Electric motors, 4 shafts, 235 468 shp / 175 659 Kw = 32,00 kts
    Range 10 200nm at 10,00 kts
    Bunker at max displacement = 5 657 tons

Complement:
    2 261 - 2 940

Cost:
    Ł5,043 million / $20,171 million

Distribution of weights at normal displacement:
    Armament: 1 598 tons, 2,1%
    Armour: 20 733 tons, 27,7%
       - Belts: 10 021 tons, 13,4%
       - Torpedo bulkhead: 839 tons, 1,1%
       - Armament: 3 946 tons, 5,3%
       - Armour Deck: 5 315 tons, 7,1%
       - Conning Tower: 611 tons, 0,8%
    Machinery: 9 070 tons, 12,1%
    Hull, fittings & equipment: 38 005 tons, 50,8%
    Fuel, ammunition & stores: 5 366 tons, 7,2%
    Miscellaneous weights: 50 tons, 0,1%

Overall survivability and seakeeping ability:
    Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
      140 827 lbs / 63 878 Kg = 102,3 x 14,0 " / 356 mm shells or 17,4 torpedoes
    Stability (Unstable if below 1.00): 1,19
    Metacentric height 7,6 ft / 2,3 m
    Roll period: 16,2 seconds
    Steadiness    - As gun platform (Average = 50 %): 50 %
            - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,39
    Seaboat quality  (Average = 1.00): 1,14

Hull form characteristics:
    Hull has low quarterdeck
    Block coefficient: 0,590
    Length to Beam Ratio: 11,79 : 1
    'Natural speed' for length: 35,36 kts
    Power going to wave formation at top speed: 37 %
    Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 44
    Bow angle (Positive = bow angles forward): 36,00 degrees
    Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
    Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
       - Stem:        31,40 ft / 9,57 m
       - Forecastle (16%):    27,36 ft / 8,34 m
       - Mid (53%):        26,41 ft / 8,05 m
       - Quarterdeck (25%):    19,29 ft / 5,88 m (26,41 ft / 8,05 m before break)
       - Stern:        19,29 ft / 5,88 m
       - Average freeboard:    25,24 ft / 7,69 m
    Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
    Space    - Hull below water (magazines/engines, low = better): 70,5%
        - Above water (accommodation/working, high = better): 216,0%
    Waterplane Area: 96 010 Square feet or 8 920 Square metres
    Displacement factor (Displacement / loading): 145%
    Structure weight / hull surface area: 276 lbs/sq ft or 1 347 Kg/sq metre
    Hull strength (Relative):
        - Cross-sectional: 1,59
        - Longitudinal: 0,85
        - Overall: 1,00
    Hull space for machinery, storage, compartmentation is excellent
    Room for accommodation and workspaces is excellent

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz