czwartek, 30 sierpnia 2012

Pancernik dla Peru - 27.07.2012

Ponieważ wszystkie liczące się kraje Ameryki Płd. (Argentyna, Brazylia, Chile) w przededniu Pierwszej Wojny Światowej miały w składzie swoich flot, lub przynajmniej zamówione, drednoty, wpadłem na pomysł budowy analogicznego okrętu dla floty Peru. Ponieważ nie było to państwo o takim potencjale jak wymienione, z założenia ma to być oszczędnościowy wariant drednota, z wypornością ograniczoną do 18000 ton, ale jak na Amerykę Płd. przystało – zaprojektowany z naciskiem na walory ofensywne, uzyskane kosztem opancerzenia. 340 mm działa tego – jak po zdjęciu łatwo się przekonać – francuskiej budowy okrętu z pewnością były by groźne dla każdego z ówczesnych pancerników posiadanych przez którekolwiek państwo regionu. O ile zdecydowały by się w ogóle na konfrontację;)
  
Loreto, peruvian battleship laid down 1914 (Engine 1916)

Displacement:
    15 783 t light; 17 007 t standard; 17 942 t normal; 18 690 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
    487,07 ft / 486,35 ft x 83,30 ft x 26,54 ft (normal load)
    148,46 m / 148,24 m x 25,39 m  x 8,09 m

Armament:
      8 - 13,39" / 340 mm guns (4x2 guns), 1 199,24lbs / 543,97kg shells, 1914 Model
      Breech loading guns in turrets (on barbettes)
      on centreline ends, evenly spread, 2 raised mounts - superfiring
      16 - 5,43" / 138 mm guns in single mounts, 80,19lbs / 36,37kg shells, 1914 Model
      Quick firing guns in casemate mounts
      on side, evenly spread
      4 - 1,85" / 47,0 mm guns in single mounts, 3,17lbs / 1,44kg shells, 1914 Model
      Anti-aircraft guns in deck mounts
      on side, all amidships, all raised mounts - superfiring
    Weight of broadside 10 890 lbs / 4 939 kg
    Shells per gun, main battery: 140
    4 - 17,7" / 450 mm submerged torpedo tubes

Armour:
   - Belts:        Width (max)    Length (avg)        Height (avg)
    Main:    9,84" / 250 mm    301,54 ft / 91,91 m    15,62 ft / 4,76 m
    Ends:    5,51" / 140 mm      99,57 ft / 30,35 m    15,62 ft / 4,76 m
      85,24 ft / 25,98 m Unarmoured ends
    Upper:    4,92" / 125 mm    135,60 ft / 41,33 m    6,73 ft / 2,05 m
      Main Belt covers 95% of normal length
      Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces

   - Torpedo Bulkhead:
        1,18" / 30 mm    301,54 ft / 91,91 m    20,80 ft / 6,34 m

   - Gun armour:    Face (max)    Other gunhouse (avg)    Barbette/hoist (max)
    Main:    12,6" / 320 mm    7,87" / 200 mm        9,76" / 248 mm
    2nd:    6,69" / 170 mm          -                  -
    3rd:    0,51" / 13 mm          -                  -

   - Armour deck: 1,77" / 45 mm, Conning tower: 12,01" / 305 mm

Machinery:
    Coal fired boilers, steam turbines,
    Geared drive, 4 shafts, 22 379 shp / 16 695 Kw = 20,00 kts
    Range 5 600nm at 11,00 kts
    Bunker at max displacement = 1 683 tons (100% coal)

Complement:
    774 - 1 007

Cost:
    £2,322 million / $9,287 million

Distribution of weights at normal displacement:
    Armament: 1 361 tons, 7,6%
    Armour: 6 268 tons, 34,9%
       - Belts: 2 648 tons, 14,8%
       - Torpedo bulkhead: 274 tons, 1,5%
       - Armament: 2 213 tons, 12,3%
       - Armour Deck: 957 tons, 5,3%
       - Conning Tower: 177 tons, 1,0%
    Machinery: 917 tons, 5,1%
    Hull, fittings & equipment: 7 236 tons, 40,3%
    Fuel, ammunition & stores: 2 160 tons, 12,0%
    Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%

Overall survivability and seakeeping ability:
    Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
      21 022 lbs / 9 535 Kg = 17,5 x 13,4 " / 340 mm shells or 3,6 torpedoes
    Stability (Unstable if below 1.00): 1,01
    Metacentric height 3,8 ft / 1,2 m
    Roll period: 17,8 seconds
    Steadiness    - As gun platform (Average = 50 %): 66 %
            - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,94
    Seaboat quality  (Average = 1.00): 1,32

Hull form characteristics:
    Hull has rise forward of midbreak
    Block coefficient: 0,584
    Length to Beam Ratio: 5,84 : 1
    'Natural speed' for length: 22,05 kts
    Power going to wave formation at top speed: 47 %
    Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
    Bow angle (Positive = bow angles forward): -4,00 degrees
    Stern overhang: 0,72 ft / 0,22 m
    Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
       - Stem:        20,96 ft / 6,39 m
       - Forecastle (18%):    19,75 ft / 6,02 m
       - Mid (60%):        19,75 ft / 6,02 m (13,29 ft / 4,05 m aft of break)
       - Quarterdeck (20%):    13,29 ft / 4,05 m
       - Stern:        13,29 ft / 4,05 m
       - Average freeboard:    17,25 ft / 5,26 m
    Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
    Space    - Hull below water (magazines/engines, low = better): 102,6%
        - Above water (accommodation/working, high = better): 126,9%
    Waterplane Area: 29 190 Square feet or 2 712 Square metres
    Displacement factor (Displacement / loading): 94%
    Structure weight / hull surface area: 177 lbs/sq ft or 864 Kg/sq metre
    Hull strength (Relative):
        - Cross-sectional: 0,94
        - Longitudinal: 1,84
        - Overall: 1,00
    Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate
    Room for accommodation and workspaces is excellent
    Good seaboat, rides out heavy weather easily

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz