czwartek, 30 sierpnia 2012

Niemiecki rajder Beowulf - 05.01.2012

Dzisiaj proponuję coś niestandardowego – niemiecki projekt P,czyli wielki krążownik (jak kto woli – krążownik liniowy) przeznaczony do operacji korsarskich na liniach komunikacyjnych wroga.  Jest to swego rodzaju nowocześniejsze wydanie wcześniejszych „pancerników kieszonkowych” (napęd stanowią oczywiście diesle) .Z powodu wybuchu wojny nie zdążono takiej jednostki oczywiście zbudować (pomysł był dość późny, bo dopiero z 1937 r.), zresztą sam projekt rychło wyewoluował w kierunku znacznie potężniejszego okrętu (projekt OPQ - 6 dział 380 mm w trzech wieżach + 6 dział 150 mm i wyporność ponad 30000 ton), o którego przedstawienie być może pokuszę się w przyszłości;-) Poniższe zdjęcia modelu (jak i sam model) wykonane zostały przez Jefgte z forum Warship Projects Discussion Boards.
 
 
 
Beowulf, german large cruiser laid down 1938 (Engine 1940)

Displacement:
    19 486 t light; 20 363 t standard; 24 852 t normal; 28 443 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
    757,11 ft / 743,96 ft x 81,63 ft x 26,38 ft (normal load)
    230,77 m / 226,76 m x 24,88 m  x 8,04 m

Armament:
      6 - 11,02" / 280 mm guns (2x3 guns), 669,80lbs / 303,82kg shells, 1938 Model
      Breech loading guns in turrets (on barbettes)
      on centreline ends, evenly spread
      4 - 5,91" / 150 mm guns (2x2 guns), 102,98lbs / 46,71kg shells, 1938 Model
      Quick firing guns in turrets (on barbettes)
      on centreline ends, evenly spread, all raised mounts
      8 - 4,13" / 105 mm guns (4x2 guns), 35,32lbs / 16,02kg shells, 1938 Model
      Anti-aircraft guns in deck mounts with hoists
      on side, all amidships
      8 - 1,46" / 37,0 mm guns (4x2 guns), 1,55lbs / 0,70kg shells, 1938 Model
      Anti-aircraft guns in deck mounts
      on side, all amidships, all raised mounts - superfiring
      8 - 0,79" / 20,0 mm guns in single mounts, 0,24lbs / 0,11kg shells, 1938 Model
      Anti-aircraft guns in deck mounts
      on side, evenly spread
    Weight of broadside 4 728 lbs / 2 144 kg
    Shells per gun, main battery: 140
    8 - 21,0" / 533 mm above water torpedoes

Armour:
   - Belts:        Width (max)    Length (avg)        Height (avg)
    Main:    4,72" / 120 mm    493,24 ft / 150,34 m    13,94 ft / 4,25 m
    Ends:    2,76" / 70 mm    231,17 ft / 70,46 m    10,99 ft / 3,35 m
      19,55 ft / 5,96 m Unarmoured ends
    Upper:    3,54" / 90 mm    215,75 ft / 65,76 m    7,32 ft / 2,23 m
      Main Belt covers 102% of normal length

   - Torpedo Bulkhead:
        1,77" / 45 mm    493,24 ft / 150,34 m    19,55 ft / 5,96 m

   - Gun armour:    Face (max)    Other gunhouse (avg)    Barbette/hoist (max)
    Main:    8,27" / 210 mm    5,91" / 150 mm        8,27" / 210 mm
    2nd:    3,94" / 100 mm    1,97" / 50 mm        3,94" / 100 mm

   - Armour deck: 2,36" / 60 mm, Conning tower: 8,27" / 210 mm

Machinery:
    Oil fired boilers, steam turbines plus diesel motors,
    Geared drive, 3 shafts, 163 565 shp / 122 020 Kw = 34,50 kts
    Range 14 000nm at 19,00 kts
    Bunker at max displacement = 8 081 tons

Complement:
    989 - 1 286

Cost:
    £10,093 million / $40,372 million

Distribution of weights at normal displacement:
    Armament: 591 tons, 2,4%
    Armour: 5 518 tons, 22,2%
       - Belts: 1 901 tons, 7,6%
       - Torpedo bulkhead: 632 tons, 2,5%
       - Armament: 917 tons, 3,7%
       - Armour Deck: 1 915 tons, 7,7%
       - Conning Tower: 152 tons, 0,6%
    Machinery: 4 373 tons, 17,6%
    Hull, fittings & equipment: 8 954 tons, 36,0%
    Fuel, ammunition & stores: 5 366 tons, 21,6%
    Miscellaneous weights: 50 tons, 0,2%

Overall survivability and seakeeping ability:
    Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
      37 848 lbs / 17 168 Kg = 56,5 x 11,0 " / 280 mm shells or 5,1 torpedoes
    Stability (Unstable if below 1.00): 1,31
    Metacentric height 6,0 ft / 1,8 m
    Roll period: 14,0 seconds
    Steadiness    - As gun platform (Average = 50 %): 46 %
            - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,30
    Seaboat quality  (Average = 1.00): 0,84

Hull form characteristics:
    Hull has low forecastle
      and transom stern
    Block coefficient: 0,543
    Length to Beam Ratio: 9,11 : 1
    'Natural speed' for length: 31,20 kts
    Power going to wave formation at top speed: 57 %
    Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
    Bow angle (Positive = bow angles forward): 23,00 degrees
    Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
    Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
       - Stem:        30,97 ft / 9,44 m
       - Forecastle (20%):    19,09 ft / 5,82 m (20,41 ft / 6,22 m aft of break)
       - Mid (50%):        20,41 ft / 6,22 m
       - Quarterdeck (15%):    20,41 ft / 6,22 m
       - Stern:        20,96 ft / 6,39 m
       - Average freeboard:    21,14 ft / 6,44 m

Ship space, strength and comments:
    Space    - Hull below water (magazines/engines, low = better): 101,1%
        - Above water (accommodation/working, high = better): 156,6%
    Waterplane Area: 43 828 Square feet or 4 072 Square metres
    Displacement factor (Displacement / loading): 131%
    Structure weight / hull surface area: 142 lbs/sq ft or 692 Kg/sq metre
    Hull strength (Relative):
        - Cross-sectional: 1,00
        - Longitudinal: 1,07
        - Overall: 1,00
    Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate
    Room for accommodation and workspaces is excellent
    Poor seaboat, wet and uncomfortable, reduced performance in heavy weather

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz