Ponieważ wydaje mi się, że budowa ponad 40.000-tonowego
krążownika liniowego z ochroną pancerną na poziomie przeciętnego krążownika
pancernego (tu oczywiście piję do projektu typu Lexington) tylko po to, by
zapewnić rozpoznanie flocie liniowej jest straszną rozrzutnością, postanowiłem
obmyśleć tańszą alternatywę. Wyszedłem z założenia że okręt z pancerzem
7-calowym i tak nie może się mierzyć w boju z pancernikiem, a do rozpoznania
wystarczy duża prędkość, zredukowałem znacznie rozmiary i ilość artylerii
(zostawiając jednak duży, „pancernikowy” kaliber – bo różnie w bitwie może się
zdarzyć i ciężkie działa mogą się czasem przydać do dobicia jakiejś uszkodzonej
jednostki czy coś w tym stylu). Taki okręt, znacznie mniejszy a więc i tańszy
niż „oryginalne” Lexingtony, mógłby być wybudowany w większej ilości, a tym
samym – dysponując walorem prędkości – być może zapewniłby pełniejsze i
skuteczniejsze spełnianie funkcji rozpoznawczej.
Displacement:
25 237 t light; 26 126 t standard; 27 645 t normal; 28 861 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
759,19 ft / 738,71 ft x 84,84 ft x 26,35 ft (normal load)
231,40 m / 225,16 m x 25,86 m x 8,03 m
Armament:
4 - 14,02" / 356 mm guns (2x2 guns), 1 376,64lbs / 624,43kg shells, 1918 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, evenly spread
8 - 5,98" / 152 mm guns in single mounts, 107,15lbs / 48,60kg shells, 1918 Model
Breech loading guns in casemate mounts
on side, all amidships
12 - 2,99" / 76,0 mm guns in single mounts, 13,39lbs / 6,08kg shells, 1918 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, evenly spread
Weight of broadside 6 524 lbs / 2 959 kg
Shells per gun, main battery: 90
Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 5,98" / 152 mm 383,40 ft / 116,86 m 15,62 ft / 4,76 m
Ends: Unarmoured
Main Belt covers 80% of normal length
Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces
- Torpedo Bulkhead:
1,18" / 30 mm 383,27 ft / 116,82 m 24,67 ft / 7,52 m
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 11,0" / 279 mm 7,01" / 178 mm 10,0" / 254 mm
2nd: 5,00" / 127 mm - -
- Armour deck: 2,76" / 70 mm, Conning tower: 12,01" / 305 mm
Machinery:
Coal and oil fired boilers, steam turbines,
Electric cruising motors plus geared drives, 4 shafts, 208 455 shp / 155 507 Kw = 34,50 kts
Range 10 200nm at 10,00 kts
Bunker at max displacement = 2 735 tons (75% coal)
Complement:
1 071 - 1 393
Cost:
£5,327 million / $21,307 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 816 tons, 3,0%
Armour: 5 907 tons, 21,4%
- Belts: 1 580 tons, 5,7%
- Torpedo bulkhead: 413 tons, 1,5%
- Armament: 1 371 tons, 5,0%
- Armour Deck: 2 307 tons, 8,3%
- Conning Tower: 237 tons, 0,9%
Machinery: 7 822 tons, 28,3%
Hull, fittings & equipment: 10 693 tons, 38,7%
Fuel, ammunition & stores: 2 408 tons, 8,7%
Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
27 454 lbs / 12 453 Kg = 19,9 x 14,0 " / 356 mm shells or 2,9 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,24
Metacentric height 5,7 ft / 1,8 m
Roll period: 14,9 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 52 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,49
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,04
Hull form characteristics:
Hull has low quarterdeck
Block coefficient: 0,586
Length to Beam Ratio: 8,71 : 1
'Natural speed' for length: 27,18 kts
Power going to wave formation at top speed: 59 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 33,50 degrees
Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 30,94 ft / 9,43 m
- Forecastle (22%): 28,31 ft / 8,63 m
- Mid (50%): 28,31 ft / 8,63 m
- Quarterdeck (20%): 20,41 ft / 6,22 m (28,31 ft / 8,63 m before break)
- Stern: 20,41 ft / 6,22 m
- Average freeboard: 26,95 ft / 8,22 m
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 148,9%
- Above water (accommodation/working, high = better): 227,8%
Waterplane Area: 45 242 Square feet or 4 203 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 98%
Structure weight / hull surface area: 155 lbs/sq ft or 755 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 0,96
- Longitudinal: 1,42
- Overall: 1,00
Hull space for machinery, storage, compartmentation is cramped
Room for accommodation and workspaces is excellent
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz