czwartek, 30 sierpnia 2012

POW Fieldmarszał Graf Rumiancew - 19.11.2011

Dziś prezentuję symulację rosyjskiego pancernika obrony wybrzeża, na którego rysunek natknąłem się ostatnio w sieci. Zakładane dane tego autentycznego projektu z 1916 r. wyglądają następująco: 11000 ton wyporności, wymiary 112,9x28,6x5,26, uzbrojenie 9x356, 12x102, 4x76, prędkość 16 w., pancerz burtowy 256 mm. Przyznać trzeba, że to bardzo ambitne założenia jak na takie rozmiary jednostki i nic dziwnego, że okręt wyszedł przeciążony uzbrojeniem i ze zdecydowanie słabą dzielnością morską. Nie jest to może jakaś wielka wada jak na okręt obrony wybrzeża który z założenia ma pełnić rolę pływającej baterii osłaniającej wybrany odcinek własnych brzegów, ale też i nie zachwyca. Czy w realiach wojny jednostka taka by się sprawdziła i była przydatna? Być może była by użyteczna, działając w oparciu o pozycje minowo-artyleryjskie na zatoce fińskiej, może też by się przydała do obrony wysp moonsundzkich gdzie na ciasnych wodach nie było specjalnie możliwości manewru i nawet drednoty Hochseeflotte musiały by się obawiać takiej siły ognia..  
 
Fieldmarszał Graf Rumiancew, russian coastal battleship laid down 1916 (Engine 1917)

Displacement:
    10 284 t light; 11 048 t standard; 11 226 t normal; 11 368 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
    370,44 ft / 370,44 ft x 93,83 ft x 17,26 ft (normal load)
    112,91 m / 112,91 m x 28,60 m  x 5,26 m

Armament:
      9 - 14,02" / 356 mm guns (3x3 guns), 1 376,64lbs / 624,43kg shells, 1916 Model
      Breech loading guns in turrets (on barbettes)
      on centreline ends, majority aft, 1 raised mount aft - superfiring
      12 - 4,02" / 102 mm guns in single mounts, 32,38lbs / 14,69kg shells, 1916 Model
      Quick firing guns in casemate mounts
      on side, all amidships
      12 guns in hull casemates - Limited use in heavy seas
      4 - 2,99" / 76,0 mm guns in single mounts, 13,39lbs / 6,07kg shells, 1916 Model
      Quick firing guns in deck mounts
      on side, evenly spread, all raised mounts
    Weight of broadside 12 832 lbs / 5 820 kg
    Shells per gun, main battery: 75

Armour:
   - Belts:        Width (max)    Length (avg)        Height (avg)
    Main:    10,1" / 256 mm      96,49 ft / 29,41 m    10,01 ft / 3,05 m
    Ends:    0,98" / 25 mm    128,67 ft / 39,22 m    10,01 ft / 3,05 m
      145,28 ft / 44,28 m Unarmoured ends
      Main Belt covers 40% of normal length
      Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces

   - Torpedo Bulkhead:
        0,59" / 15 mm    225,16 ft / 68,63 m    13,32 ft / 4,06 m

   - Gun armour:    Face (max)    Other gunhouse (avg)    Barbette/hoist (max)
    Main:    7,99" / 203 mm    5,51" / 140 mm        7,99" / 203 mm
    2nd:    3,94" / 100 mm          -                  -

   - Armour deck: 1,18" / 30 mm, Conning tower: 7,99" / 203 mm

Machinery:
    Oil fired boilers, steam turbines,
    Geared drive, 2 shafts, 8 646 shp / 6 450 Kw = 16,00 kts
    Range 1 800nm at 10,00 kts
    Bunker at max displacement = 321 tons

Complement:
    544 - 708

Cost:
    £2,866 million / $11,465 million

Distribution of weights at normal displacement:
    Armament: 1 604 tons, 14,3%
    Armour: 2 923 tons, 26,0%
       - Belts: 719 tons, 6,4%
       - Torpedo bulkhead: 66 tons, 0,6%
       - Armament: 1 468 tons, 13,1%
       - Armour Deck: 584 tons, 5,2%
       - Conning Tower: 86 tons, 0,8%
    Machinery: 317 tons, 2,8%
    Hull, fittings & equipment: 5 440 tons, 48,5%
    Fuel, ammunition & stores: 942 tons, 8,4%
    Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%

Overall survivability and seakeeping ability:
    Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
      7 519 lbs / 3 411 Kg = 5,5 x 14,0 " / 356 mm shells or 1,9 torpedoes
    Stability (Unstable if below 1.00): 1,16
    Metacentric height 6,0 ft / 1,8 m
    Roll period: 16,1 seconds
    Steadiness    - As gun platform (Average = 50 %): 54 %
            - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,68
    Seaboat quality  (Average = 1.00): 1,08

Hull form characteristics:
    Hull has low quarterdeck
    Block coefficient: 0,655
    Length to Beam Ratio: 3,95 : 1
    'Natural speed' for length: 19,25 kts
    Power going to wave formation at top speed: 46 %
    Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
    Bow angle (Positive = bow angles forward): 0,00 degrees
    Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
    Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
       - Stem:        17,29 ft / 5,27 m
       - Forecastle (21%):    16,50 ft / 5,03 m
       - Mid (50%):        16,50 ft / 5,03 m
       - Quarterdeck (20%):    8,73 ft / 2,66 m (16,50 ft / 5,03 m before break)
       - Stern:        8,73 ft / 2,66 m
       - Average freeboard:    15,02 ft / 4,58 m
    Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
    Space    - Hull below water (magazines/engines, low = better): 144,3%
        - Above water (accommodation/working, high = better): 154,6%
    Waterplane Area: 26 750 Square feet or 2 485 Square metres
    Displacement factor (Displacement / loading): 68%
    Structure weight / hull surface area: 170 lbs/sq ft or 832 Kg/sq metre
    Hull strength (Relative):
        - Cross-sectional: 0,69
        - Longitudinal: 1,65
        - Overall: 0,75
    Caution: Hull subject to strain in open-sea
    Hull space for machinery, storage, compartmentation is cramped
    Room for accommodation and workspaces is excellent

1 komentarz:

  1. z czego jedziesz? , bardzo fajny blog , ale podaj źródło bo chcę więcej info :D

    OdpowiedzUsuń