W
dzisiejszym wpisie prezentuję moją symulację hipotetycznego
brytyjskiego pancernika będącego następcą typu Queen Elizabeth.Pomysł
zaczerpnąłem ze strony http://www.wolfsshipyard.mystarship.com/Misc/WolfsDen/various.html
(z której pochodzą również poniższe grafiki). Najogólniej rzecz
ujmując, okręt ten jest powiększoną do 35000 ton wersją typu Queen
Elizabeth, w której wzrost wyporności spożytkowano na zamontowanie
dodatkowej wieży dział 15 calowych na śródokręciu. Podobnie jak
poprzednik, jest to (jak na warunki pierwszowojenne) szybki pancernik, z
kotłami opalanymi paliwem płynnym. Tym samym, jest przedstawicielem
zupełnie innego kierunku rozwoju, niż zbudowane w rzeczywistości
pancerniki typu R, i trudno oprzeć się wrażeniu, iż w kontekście
ewentualnej późniejszej służby w czasie Drugiej Wojny Światowej,
okazałby się znacznie lepszym wyborem niż tamte konserwatywne i niezbyt
udane jednostki.Również w latach Pierwszej Wojny Światowej taki
pancernik prawdopodobnie nie miałby sobie równych - wątpliwe by w
warunkach wojennych Niemcy byli w stanie odpowiedzieć czymś
równorzędnym..
Okręty w typie: Queen Victoria, Trafalgar, Nile, Devastation.
Displacement:
32 941 t light; 34 702 t standard; 35 529 t normal; 36 191 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
721,34 ft / 710,50 ft x 98,43 ft x 29,99 ft (normal load)
219,86 m / 216,56 m x 30,00 m x 9,14 m
Armament:
8 - 15,00" / 381 mm guns (4x2 guns), 1 687,50lbs / 765,44kg shells, 1913 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, evenly spread, 2 raised mounts - superfiring
2 - 15,00" / 381 mm guns (1x2 guns), 1 687,50lbs / 765,44kg shells, 1913 Model
Breech loading guns in a turret (on a barbette)
on centreline amidships
14 - 5,98" / 152 mm guns in single mounts, 107,15lbs / 48,60kg shells, 1913 Model
Quick firing guns in casemate mounts
on side, all amidships
14 guns in hull casemates - Limited use in heavy seas
2 - 2,99" / 76,0 mm guns in single mounts, 13,39lbs / 6,07kg shells, 1913 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, all amidships
4 - 1,85" / 47,0 mm guns in single mounts, 3,17lbs / 1,44kg shells, 1913 Model
Breech loading guns in deck mounts
on side, all forward, all raised mounts - superfiring
Weight of broadside 18 415 lbs / 8 353 kg
Shells per gun, main battery: 100
4 - 21,0" / 533 mm submerged torpedo tubes
Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 13,0" / 330 mm 439,99 ft / 134,11 m 13,71 ft / 4,18 m
Ends: 5,98" / 152 mm 235,01 ft / 71,63 m 13,71 ft / 4,18 m
35,50 ft / 10,82 m Unarmoured ends
Upper: 5,98" / 152 mm 439,99 ft / 134,11 m 9,02 ft / 2,75 m
Main Belt covers 95% of normal length
- Torpedo Bulkhead:
2,01" / 51 mm 439,99 ft / 134,11 m 27,00 ft / 8,23 m
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 13,0" / 330 mm 7,99" / 203 mm 10,0" / 254 mm
2nd: 13,0" / 330 mm 7,99" / 203 mm 10,0" / 254 mm
3rd: 5,98" / 152 mm - -
- Armour deck: 2,99" / 76 mm, Conning tower: 10,98" / 279 mm
Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Geared drive, 4 shafts, 70 529 shp / 52 614 Kw = 25,00 kts
Range 4 500nm at 10,00 kts
Bunker at max displacement = 1 489 tons
Complement:
1 293 - 1 682
Cost:
Ł3,775 million / $15,100 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 2 302 tons, 6,5%
Armour: 12 695 tons, 35,7%
- Belts: 5 168 tons, 14,5%
- Torpedo bulkhead: 883 tons, 2,5%
- Armament: 3 576 tons, 10,1%
- Armour Deck: 2 813 tons, 7,9%
- Conning Tower: 256 tons, 0,7%
Machinery: 2 672 tons, 7,5%
Hull, fittings & equipment: 15 273 tons, 43,0%
Fuel, ammunition & stores: 2 588 tons, 7,3%
Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
50 531 lbs / 22 921 Kg = 29,9 x 15,0 " / 381 mm shells or 7,2 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,14
Metacentric height 6,2 ft / 1,9 m
Roll period: 16,5 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 50 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,84
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,45
Hull form characteristics:
Hull has rise forward of midbreak
Block coefficient: 0,593
Length to Beam Ratio: 7,22 : 1
'Natural speed' for length: 26,66 kts
Power going to wave formation at top speed: 46 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 34
Bow angle (Positive = bow angles forward): 20,60 degrees
Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 28,84 ft / 8,79 m
- Forecastle (20%): 27,03 ft / 8,24 m
- Mid (68%): 27,03 ft / 8,24 m (18,04 ft / 5,50 m aft of break)
- Quarterdeck (15%): 18,04 ft / 5,50 m
- Stern: 18,04 ft / 5,50 m
- Average freeboard: 24,26 ft / 7,39 m
Ship tends to be wet forward
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 94,4%
- Above water (accommodation/working, high = better): 183,9%
Waterplane Area: 50 813 Square feet or 4 721 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 97%
Structure weight / hull surface area: 210 lbs/sq ft or 1 025 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 0,96
- Longitudinal: 1,51
- Overall: 1,00
Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate
Room for accommodation and workspaces is excellent
Good seaboat, rides out heavy weather easily
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz