Dziś
proponuje powrót do koncepcji „jednego nokautującego uderzenia: ;-)
Bazą do tego jest szósty okręt typu Queen Elizabeth, który ostatecznie
nie powstał (a nawet nie został zwodowany), czyli Agincourt.Uzbroiłem go
w dwie podwójne wieże dział 508 mm – powiedzmy że projektowanie
fisherowskiego Incomparable’a
posunęło się dalej niż to miało w rzeczywistości i powstały przynajmniej
cztery z przeznaczonych dla niego dział, z którymi nie było co zrobić,
zatem wsadzono jena pancernik typu Queen Elizabeth, i tak oto powstało
poniższe monstrum.Oczywiście zastrzegam sobie, uprzedzając słuszną
krytykę, że pomysłu nie należy traktować nazbyt poważnie;-)
EDIT:
zauważyłem, że omyłkowo dałem wieże w superpozycji - co jest nonsensem w
sytuacji gdy mamy po jednej na dziobie i rufie. Po prostu zapomniałem
zmienić ten parametr, a projekt opracowywałem na bazie wklepanych danych
"oryginalnej "Queen Elizabeth". Po korekcie okazało się, że jest
rezerwa wyporności więc ją spożytkowałem na lepszy pancerz wież i
pokładów i lepszy zasięg. Przy okazji wyszło, że wariant 4xI,
przynajmniej wagowo, byłby jak najbardziej realny;-)
Displacement:
26 858 t light; 28 522 t standard; 29 588 t normal; 30 441 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
645,73 ft / 645,73 ft x 90,58 ft x 29,17 ft (normal load)
196,82 m / 196,82 m x 27,61 m x 8,89 m
Armament:
4 - 20,00" / 508 mm guns (2x2 guns), 4 000,00lbs / 1 814,37kg shells, 1914 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, evenly spread
12 - 5,98" / 152 mm guns in single mounts, 107,15lbs / 48,60kg shells, 1914 Model
Quick firing guns in casemate mounts
on centreline, all amidships
12 guns in hull casemates - Limited use in heavy seas
2 - 2,99" / 76,0 mm guns in single mounts, 13,39lbs / 6,07kg shells, 1914 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, all amidships
Weight of broadside 17 313 lbs / 7 853 kg
Shells per gun, main battery: 110
4 - 21,0" / 533 mm submerged torpedo tubes
Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 13,0" / 330 mm 410,01 ft / 124,97 m 11,52 ft / 3,51 m
Ends: 5,00" / 127 mm 235,01 ft / 71,63 m 11,52 ft / 3,51 m
0,72 ft / 0,22 m Unarmoured ends
Upper: 5,98" / 152 mm 410,01 ft / 124,97 m 8,01 ft / 2,44 m
Main Belt covers 98% of normal length
Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces
- Torpedo Bulkhead:
2,01" / 51 mm 410,01 ft / 124,97 m 27,00 ft / 8,23 m
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 15,0" / 381 mm 11,0" / 279 mm 13,0" / 330 mm
2nd: 5,98" / 152 mm - -
- Armour deck: 4,02" / 102 mm, Conning tower: 12,99" / 330 mm
Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Direct drive, 4 shafts, 55 664 shp / 41 525 Kw = 24,00 kts
Range 7 500nm at 10,00 kts
Bunker at max displacement = 1 919 tons
Complement:
1 127 - 1 466
Cost:
£3,880 million / $15,518 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 2 164 tons, 7,3%
Armour: 10 585 tons, 35,8%
- Belts: 4 022 tons, 13,6%
- Torpedo bulkhead: 822 tons, 2,8%
- Armament: 2 274 tons, 7,7%
- Armour Deck: 3 199 tons, 10,8%
- Conning Tower: 268 tons, 0,9%
Machinery: 2 074 tons, 7,0%
Hull, fittings & equipment: 12 036 tons, 40,7%
Fuel, ammunition & stores: 2 729 tons, 9,2%
Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
37 822 lbs / 17 156 Kg = 9,5 x 20,0 " / 508 mm shells or 5,3 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,22
Metacentric height 6,2 ft / 1,9 m
Roll period: 15,3 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 46 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,74
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,26
Hull form characteristics:
Hull has rise forward of midbreak
Block coefficient: 0,607
Length to Beam Ratio: 7,13 : 1
'Natural speed' for length: 25,41 kts
Power going to wave formation at top speed: 47 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 34
Bow angle (Positive = bow angles forward): -10,00 degrees
Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 27,00 ft / 8,23 m
- Forecastle (21%): 23,00 ft / 7,01 m
- Mid (67%): 22,51 ft / 6,86 m (15,52 ft / 4,73 m aft of break)
- Quarterdeck (16%): 15,52 ft / 4,73 m
- Stern: 15,52 ft / 4,73 m
- Average freeboard: 20,73 ft / 6,32 m
Ship tends to be wet forward
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 103,3%
- Above water (accommodation/working, high = better): 151,0%
Waterplane Area: 43 061 Square feet or 4 001 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 92%
Structure weight / hull surface area: 196 lbs/sq ft or 958 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 0,95
- Longitudinal: 1,56
- Overall: 1,00
Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate
Room for accommodation and workspaces is excellent
Good seaboat, rides out heavy weather easily
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz