czwartek, 30 sierpnia 2012

Pancernik Agincourt 4x508 (1916) - 17.05.2012

Dziś proponuje powrót do koncepcji „jednego nokautującego uderzenia: ;-) Bazą do tego jest szósty okręt typu Queen Elizabeth, który ostatecznie nie powstał (a nawet nie został zwodowany), czyli Agincourt.Uzbroiłem go w dwie podwójne wieże dział 508 mm – powiedzmy że projektowanie fisherowskiego  Incomparable’a posunęło się dalej niż to miało w rzeczywistości i powstały przynajmniej cztery z przeznaczonych dla niego dział, z którymi nie było co zrobić, zatem wsadzono jena pancernik typu Queen Elizabeth, i tak oto powstało poniższe monstrum.Oczywiście zastrzegam sobie, uprzedzając słuszną krytykę, że pomysłu nie należy traktować nazbyt poważnie;-)
EDIT: zauważyłem, że omyłkowo dałem wieże w superpozycji - co jest nonsensem w sytuacji gdy mamy po jednej na dziobie i rufie. Po prostu zapomniałem zmienić ten parametr, a projekt opracowywałem na bazie wklepanych danych "oryginalnej "Queen Elizabeth". Po korekcie okazało się, że jest rezerwa wyporności więc ją spożytkowałem na lepszy pancerz wież i pokładów i lepszy zasięg. Przy okazji wyszło, że wariant 4xI, przynajmniej wagowo, byłby jak najbardziej realny;-)
  
Agincourt, british battleship laid down 1914 (Engine 1916)

Displacement:
    26 858 t light; 28 522 t standard; 29 588 t normal; 30 441 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
    645,73 ft / 645,73 ft x 90,58 ft x 29,17 ft (normal load)
    196,82 m / 196,82 m x 27,61 m  x 8,89 m

Armament:
      4 - 20,00" / 508 mm guns (2x2 guns), 4 000,00lbs / 1 814,37kg shells, 1914 Model
      Breech loading guns in turrets (on barbettes)
      on centreline ends, evenly spread
      12 - 5,98" / 152 mm guns in single mounts, 107,15lbs / 48,60kg shells, 1914 Model
      Quick firing guns in casemate mounts
      on centreline, all amidships
      12 guns in hull casemates - Limited use in heavy seas
      2 - 2,99" / 76,0 mm guns in single mounts, 13,39lbs / 6,07kg shells, 1914 Model
      Anti-aircraft guns in deck mounts
      on side, all amidships
    Weight of broadside 17 313 lbs / 7 853 kg
    Shells per gun, main battery: 110
    4 - 21,0" / 533 mm submerged torpedo tubes

Armour:
   - Belts:        Width (max)    Length (avg)        Height (avg)
    Main:    13,0" / 330 mm    410,01 ft / 124,97 m    11,52 ft / 3,51 m
    Ends:    5,00" / 127 mm    235,01 ft / 71,63 m    11,52 ft / 3,51 m
      0,72 ft / 0,22 m Unarmoured ends
    Upper:    5,98" / 152 mm    410,01 ft / 124,97 m    8,01 ft / 2,44 m
      Main Belt covers 98% of normal length
      Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces

   - Torpedo Bulkhead:
        2,01" / 51 mm    410,01 ft / 124,97 m    27,00 ft / 8,23 m

   - Gun armour:    Face (max)    Other gunhouse (avg)    Barbette/hoist (max)
    Main:    15,0" / 381 mm    11,0" / 279 mm        13,0" / 330 mm
    2nd:    5,98" / 152 mm          -                  -

   - Armour deck: 4,02" / 102 mm, Conning tower: 12,99" / 330 mm

Machinery:
    Oil fired boilers, steam turbines,
    Direct drive, 4 shafts, 55 664 shp / 41 525 Kw = 24,00 kts
    Range 7 500nm at 10,00 kts
    Bunker at max displacement = 1 919 tons

Complement:
    1 127 - 1 466

Cost:
    £3,880 million / $15,518 million

Distribution of weights at normal displacement:
    Armament: 2 164 tons, 7,3%
    Armour: 10 585 tons, 35,8%
       - Belts: 4 022 tons, 13,6%
       - Torpedo bulkhead: 822 tons, 2,8%
       - Armament: 2 274 tons, 7,7%
       - Armour Deck: 3 199 tons, 10,8%
       - Conning Tower: 268 tons, 0,9%
    Machinery: 2 074 tons, 7,0%
    Hull, fittings & equipment: 12 036 tons, 40,7%
    Fuel, ammunition & stores: 2 729 tons, 9,2%
    Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%

Overall survivability and seakeeping ability:
    Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
      37 822 lbs / 17 156 Kg = 9,5 x 20,0 " / 508 mm shells or 5,3 torpedoes
    Stability (Unstable if below 1.00): 1,22
    Metacentric height 6,2 ft / 1,9 m
    Roll period: 15,3 seconds
    Steadiness    - As gun platform (Average = 50 %): 46 %
            - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,74
    Seaboat quality  (Average = 1.00): 1,26

Hull form characteristics:
    Hull has rise forward of midbreak
    Block coefficient: 0,607
    Length to Beam Ratio: 7,13 : 1
    'Natural speed' for length: 25,41 kts
    Power going to wave formation at top speed: 47 %
    Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 34
    Bow angle (Positive = bow angles forward): -10,00 degrees
    Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
    Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
       - Stem:        27,00 ft / 8,23 m
       - Forecastle (21%):    23,00 ft / 7,01 m
       - Mid (67%):        22,51 ft / 6,86 m (15,52 ft / 4,73 m aft of break)
       - Quarterdeck (16%):    15,52 ft / 4,73 m
       - Stern:        15,52 ft / 4,73 m
       - Average freeboard:    20,73 ft / 6,32 m
    Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
    Space    - Hull below water (magazines/engines, low = better): 103,3%
        - Above water (accommodation/working, high = better): 151,0%
    Waterplane Area: 43 061 Square feet or 4 001 Square metres
    Displacement factor (Displacement / loading): 92%
    Structure weight / hull surface area: 196 lbs/sq ft or 958 Kg/sq metre
    Hull strength (Relative):
        - Cross-sectional: 0,95
        - Longitudinal: 1,56
        - Overall: 1,00
    Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate
    Room for accommodation and workspaces is excellent
    Good seaboat, rides out heavy weather easily

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz