czwartek, 30 sierpnia 2012

Prinzregent Luitpold z działami 420 mm - 12.07.2011

Jak wiadomo, Prinzregent Luitpold – piąty drednot typu Kaiser, był okrętem po części eksperymentalnym. W rzeczywistości dotyczyło to napędu – którym oprócz standardowych turbin parowych, były silniki diesla (co okazało się ostatecznie niewypałem i okręt i tak pływał tylko na turbinach). Ja postanowiłem zaeksperymentować jeszcze bardziej i przy minimalnie tylko zmienionym kadłubie wyposażyłem okręt w działa 420 mm, takie same w jakie faktycznie nieco później Niemcy planowali wyposażyć krążowniki liniowe projektuGK4021. Oczywiście, przed wybuchem wojny działa takie nie były dostępne (po jej wybuchu zresztą też), dlatego niniejszą wizję, jakkolwiek wydaje się być ciekawa (salwa burtowa wzrasta z 4 do ponad 6 ton!), to należy traktować jednak z przymrużeniem oka;-)

 
Źródło: zmodyfikowany rysunek SMS Friedrich der Grosse, autor: WhyMe.

Prinzregent Luitpold, german battleship laid down 1911 (Engine 1912)

Displacement:
    22 227 t light; 23 518 t standard; 25 190 t normal; 26 527 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
    565,62 ft / 563,65 ft x 95,14 ft x 27,72 ft (normal load)
    172,40 m / 171,80 m x 29,00 m  x 8,45 m

Armament:
      4 - 16,54" / 420 mm guns (2x2 guns), 2 260,56lbs / 1 025,37kg shells, 1911 Model
      Breech loading guns in turrets (on barbettes)
      on centreline ends, evenly spread, 1 raised mount
      2 - 16,54" / 420 mm guns (1x2 guns), 2 260,56lbs / 1 025,37kg shells, 1911 Model
      Breech loading guns in a turret (on a barbette)
      on centreline amidships
      14 - 5,91" / 150 mm guns in single mounts, 102,98lbs / 46,71kg shells, 1911 Model
      Quick firing guns in casemate mounts
      on side, all amidships
      8 - 3,46" / 88,0 mm guns in single mounts, 20,79lbs / 9,43kg shells, 1911 Model
      Quick firing guns in casemate mounts
      on side, evenly spread, 2 raised mounts
    Weight of broadside 15 171 lbs / 6 882 kg
    Shells per gun, main battery: 90
    5 - 19,7" / 500 mm submerged torpedo tubes

Armour:
   - Belts:        Width (max)    Length (avg)        Height (avg)
    Main:    13,8" / 350 mm    314,01 ft / 95,71 m    12,53 ft / 3,82 m
    Ends:    7,09" / 180 mm    183,01 ft / 55,78 m    12,53 ft / 3,82 m
      66,63 ft / 20,31 m Unarmoured ends
    Upper:    7,87" / 200 mm    314,01 ft / 95,71 m    6,89 ft / 2,10 m
      Main Belt covers 86% of normal length
      Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces

   - Torpedo Bulkhead:
        1,57" / 40 mm    379,69 ft / 115,73 m    25,75 ft / 7,85 m

   - Gun armour:    Face (max)    Other gunhouse (avg)    Barbette/hoist (max)
    Main:    12,6" / 320 mm    11,1" / 283 mm        11,8" / 300 mm
    2nd:    12,6" / 320 mm    11,1" / 283 mm        11,8" / 300 mm
    3rd:    6,69" / 170 mm          -                  -
    4th:    0,79" / 20 mm          -                  -

   - Armour deck: 2,36" / 60 mm, Conning tower: 15,75" / 400 mm

Machinery:
    Coal and oil fired boilers, steam turbines plus diesel motors,
    Geared drive, 3 shafts, 36 279 shp / 27 064 Kw = 21,70 kts
    Range 6 000nm at 12,00 kts
    Bunker at max displacement = 3 009 tons (89% coal)

Complement:
    999 - 1 299

Cost:
    £2,591 million / $10,365 million

Distribution of weights at normal displacement:
    Armament: 1 896 tons, 7,5%
    Armour: 8 682 tons, 34,5%
       - Belts: 3 872 tons, 15,4%
       - Torpedo bulkhead: 570 tons, 2,3%
       - Armament: 2 246 tons, 8,9%
       - Armour Deck: 1 703 tons, 6,8%
       - Conning Tower: 292 tons, 1,2%
    Machinery: 1 574 tons, 6,2%
    Hull, fittings & equipment: 10 075 tons, 40,0%
    Fuel, ammunition & stores: 2 962 tons, 11,8%
    Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%

Overall survivability and seakeeping ability:
    Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
      26 489 lbs / 12 015 Kg = 11,7 x 16,5 " / 420 mm shells or 4,6 torpedoes
    Stability (Unstable if below 1.00): 1,15
    Metacentric height 6,0 ft / 1,8 m
    Roll period: 16,3 seconds
    Steadiness    - As gun platform (Average = 50 %): 50 %
            - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,43
    Seaboat quality  (Average = 1.00): 0,98

Hull form characteristics:
    Hull has raised forecastle
    Block coefficient: 0,593
    Length to Beam Ratio: 5,92 : 1
    'Natural speed' for length: 23,74 kts
    Power going to wave formation at top speed: 47 %
    Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
    Bow angle (Positive = bow angles forward): -8,50 degrees
    Stern overhang: 1,97 ft / 0,60 m
    Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
       - Stem:        22,64 ft / 6,90 m
       - Forecastle (15%):    20,70 ft / 6,31 m (12,83 ft / 3,91 m aft of break)
       - Mid (50%):        12,83 ft / 3,91 m
       - Quarterdeck (21%):    12,83 ft / 3,91 m
       - Stern:        12,83 ft / 3,91 m
       - Average freeboard:    14,13 ft / 4,31 m
    Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
    Space    - Hull below water (magazines/engines, low = better): 100,7%
        - Above water (accommodation/working, high = better): 95,3%
    Waterplane Area: 38 967 Square feet or 3 620 Square metres
    Displacement factor (Displacement / loading): 93%
    Structure weight / hull surface area: 199 lbs/sq ft or 973 Kg/sq metre
    Hull strength (Relative):
        - Cross-sectional: 0,97
        - Longitudinal: 1,32
        - Overall: 1,00
    Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate
    Room for accommodation and workspaces is adequate
    Poor seaboat, wet and uncomfortable, reduced performance in heavy weather

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz