czwartek, 30 sierpnia 2012

Niszczyciel pancerników - 19.08.2011

Gdyby Francja miała swojego Fishera (albo chociaż Brina), to może powstałby u nich taki okręt (a budowali oni sporo oryginalnych czy dziwacznych jednostek). Nazwałem go sobie „niszczycielem pancerników”. Pomysł jest taki, żeby wyposażyć okręt w dużą ilość stosunkowo szybkostrzelnej artylerii, o niekoniecznie dużym kalibrze. Artyleria ta ma w zamyśle zdemolować nadbudówki czy urządzenia kierowania ogniem przeciwnika, niekoniecznie zaś go topiąc czy nawet przebijając jego pancerz burtowy. Jednocześnie własny pancerz jest ograniczony (poza wieżami i stanowiskiem dowodzenia) do ochrony przeciwodłamkowej – tak by w razie trafienia nie aktywował zapalników pocisków przeciwpancernych. Idąc do boju trzeba więc mieć nadzieję, że własna artyleria zdemoluje przeciwnika, zanim on zrobi to samo z nami.. Jeśli to się nie uda, to będzie kiepsko, słaba ochrona jest poważną wadą takiej koncepcji, ale miałem po prostu ochotę na coś oryginalnego i nieszablonowego. I oto efekt:-)

Bucentaure, french battleship's destroyer laid down 1895 (Engine 1897)

Displacement:
    14 162 t light; 15 072 t standard; 16 155 t normal; 17 022 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
    410,04 ft / 410,04 ft x 78,38 ft x 29,92 ft (normal load)
    124,98 m / 124,98 m x 23,89 m  x 9,12 m

Armament:
      4 - 10,79" / 274 mm guns (2x2 guns), 627,65lbs / 284,70kg shells, 1895 Model
      Breech loading guns in turrets (on barbettes)
      on side, all forward
      2 - 10,79" / 274 mm guns (1x2 guns), 627,65lbs / 284,70kg shells, 1895 Model
      Breech loading guns in a turret (on a barbette)
      on centreline aft
      16 - 7,64" / 194 mm guns (8x2 guns), 222,78lbs / 101,05kg shells, 1895 Model
      Breech loading guns in turrets (on barbettes)
      on side, all amidships
      20 - 6,46" / 164 mm guns in single mounts, 134,59lbs / 61,05kg shells, 1895 Model
      Quick firing guns in casemate mounts
      on side, evenly spread
      20 - 1,85" / 47,0 mm guns in single mounts, 3,17lbs / 1,44kg shells, 1895 Model
      Quick firing guns in deck mounts
      on side, evenly spread
    Weight of broadside 10 086 lbs / 4 575 kg
    Shells per gun, main battery: 95
    4 - 18,0" / 457 mm submerged torpedo tubes

Armour:
   - Belts:        Width (max)    Length (avg)        Height (avg)
    Main:    1,57" / 40 mm    403,48 ft / 122,98 m    10,63 ft / 3,24 m
    Ends:    Unarmoured
      Main Belt covers 151% of normal length

   - Gun armour:    Face (max)    Other gunhouse (avg)    Barbette/hoist (max)
    Main:    13,4" / 340 mm    7,87" / 200 mm        14,6" / 371 mm
    2nd:    13,4" / 340 mm    7,87" / 200 mm        14,6" / 371 mm
    3rd:    10,0" / 254 mm    7,48" / 190 mm        10,8" / 274 mm
    4th:    3,35" / 85 mm          -                  -

   - Armour deck: 1,18" / 30 mm, Conning tower: 3,94" / 100 mm

Machinery:
    Coal fired boilers, complex reciprocating steam engines,
    Direct drive, 2 shafts, 18 305 ihp / 13 655 Kw = 19,00 kts
    Range 5 600nm at 10,00 kts
    Bunker at max displacement = 1 949 tons (100% coal)

Complement:
    716 - 931

Cost:
    £1,975 million / $7,899 million

Distribution of weights at normal displacement:
    Armament: 1 261 tons, 7,8%
    Armour: 3 955 tons, 24,5%
       - Belts: 263 tons, 1,6%
       - Torpedo bulkhead: 0 tons, 0,0%
       - Armament: 3 131 tons, 19,4%
       - Armour Deck: 508 tons, 3,1%
       - Conning Tower: 54 tons, 0,3%
    Machinery: 3 001 tons, 18,6%
    Hull, fittings & equipment: 5 946 tons, 36,8%
    Fuel, ammunition & stores: 1 993 tons, 12,3%
    Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%

Overall survivability and seakeeping ability:
    Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
      8 504 lbs / 3 857 Kg = 13,5 x 10,8 " / 274 mm shells or 1,4 torpedoes
    Stability (Unstable if below 1.00): 1,01
    Metacentric height 3,5 ft / 1,1 m
    Roll period: 17,5 seconds
    Steadiness    - As gun platform (Average = 50 %): 57 %
            - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,75
    Seaboat quality  (Average = 1.00): 1,14

Hull form characteristics:
    Hull has a flush deck
    Block coefficient: 0,588
    Length to Beam Ratio: 5,23 : 1
    'Natural speed' for length: 20,25 kts
    Power going to wave formation at top speed: 51 %
    Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
    Bow angle (Positive = bow angles forward): -11,00 degrees
    Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
    Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
       - Stem:        17,95 ft / 5,47 m
       - Forecastle (20%):    14,83 ft / 4,52 m
       - Mid (50%):        14,83 ft / 4,52 m
       - Quarterdeck (15%):    14,83 ft / 4,52 m
       - Stern:        16,04 ft / 4,89 m
       - Average freeboard:    15,17 ft / 4,62 m
    Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
    Space    - Hull below water (magazines/engines, low = better): 124,0%
        - Above water (accommodation/working, high = better): 91,7%
    Waterplane Area: 23 243 Square feet or 2 159 Square metres
    Displacement factor (Displacement / loading): 81%
    Structure weight / hull surface area: 177 lbs/sq ft or 862 Kg/sq metre
    Hull strength (Relative):
        - Cross-sectional: 0,91
        - Longitudinal: 2,39
        - Overall: 1,00
    Hull space for machinery, storage, compartmentation is cramped
    Room for accommodation and workspaces is adequate

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz