środa, 29 sierpnia 2012

Alternatywny brytyjski krążownik ciężki - 29.05.2010

Tak się zastanawiam, czy ciężki krążownik musi być koniecznie szybki? Czy nie poświęcić trochę z szybkości na rzecz pancerza? Oczywiście żeby miało to jakikolwiek sens, nasz krążownik musi być przynajmniej nie wolniejszy od wrogich pancerników. A tych w latach 20-tych nie było tak znowu wiele – oprócz brytyjskich KL były jeszcze tylko jednostki japońskie. Tak więc może Brytyjczycy właśnie mogli by się pokusić o taki okręt, z zastrzeżeniem że nie będzie on wysyłany na daleki wschód;-) Żeby nie wpaść w łapy któregokolwiek z pozostałych pancerników, prędkość na poziomie 27 w. wydaje się być wystarczająca. Za to mamy dość solidne opancerzenie i to w traktatowym limicie 10.000 ton standard. Oczywiście, w takim układzie nie pogonimy za wrogimi krążownikami – ale to możemy spokojnie zostawić krążownikom lekkim, a nasz krążownik będzie – tak jak to w rzeczywistości było – substytutem nowych pancerników..

Surrey, british heavy cruiser laid down 1924 (Engine 1925)

Displacement:
    9 663 t light; 10 116 t standard; 10 832 t normal; 11 404 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
    595,80 ft / 595,80 ft x 66,60 ft x 18,37 ft (normal load)
    181,60 m / 181,60 m x 20,30 m  x 5,60 m

Armament:
      8 - 7,99" / 203 mm guns (4x2 guns), 255,24lbs / 115,77kg shells, 1924 Model
      Breech loading guns in turrets (on barbettes)
      on centreline ends, evenly spread
      8 - 4,02" / 102 mm guns (4x2 guns), 32,38lbs / 14,69kg shells, 1924 Model
      Dual purpose guns in deck mounts with hoists
      on side, all amidships
      8 - 0,50" / 12,7 mm guns in single mounts, 0,06lbs / 0,03kg shells, 1924 Model
      Machine guns in deck mounts
      on side, evenly spread
    Weight of broadside 2 301 lbs / 1 044 kg
    Shells per gun, main battery: 180
    6 - 21,0" / 533 mm above water torpedoes

Armour:
   - Belts:        Width (max)    Length (avg)        Height (avg)
    Main:    9,21" / 234 mm    360,89 ft / 110,00 m    11,15 ft / 3,40 m
    Ends:    5,98" / 152 mm    164,04 ft / 50,00 m    6,56 ft / 2,00 m
      70,87 ft / 21,60 m Unarmoured ends
      Main Belt covers 93% of normal length
      Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces

   - Torpedo Bulkhead:
        1,38" / 35 mm    377,30 ft / 115,00 m    14,76 ft / 4,50 m

   - Gun armour:    Face (max)    Other gunhouse (avg)    Barbette/hoist (max)
    Main:    7,01" / 178 mm    4,02" / 102 mm        5,98" / 152 mm
    2nd:    1,57" / 40 mm          -                  -

   - Armour deck: 1,57" / 40 mm, Conning tower: 7,99" / 203 mm

Machinery:
    Oil fired boilers, steam turbines,
    Geared drive, 4 shafts, 46 365 shp / 34 588 Kw = 27,00 kts
    Range 9 500nm at 11,00 kts
    Bunker at max displacement = 1 288 tons

Complement:
    530 - 690

Cost:
    £2,444 million / $9,775 million

Distribution of weights at normal displacement:
    Armament: 288 tons, 2,7%
    Armour: 3 559 tons, 32,9%
       - Belts: 1 818 tons, 16,8%
       - Torpedo bulkhead: 284 tons, 2,6%
       - Armament: 588 tons, 5,4%
       - Armour Deck: 785 tons, 7,2%
       - Conning Tower: 84 tons, 0,8%
    Machinery: 1 505 tons, 13,9%
    Hull, fittings & equipment: 4 311 tons, 39,8%
    Fuel, ammunition & stores: 1 169 tons, 10,8%
    Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%

Overall survivability and seakeeping ability:
    Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
      20 381 lbs / 9 245 Kg = 79,8 x 8,0 " / 203 mm shells or 3,6 torpedoes
    Stability (Unstable if below 1.00): 1,22
    Metacentric height 3,9 ft / 1,2 m
    Roll period: 14,1 seconds
    Steadiness    - As gun platform (Average = 50 %): 65 %
            - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,36
    Seaboat quality  (Average = 1.00): 1,30

Hull form characteristics:
    Hull has a flush deck
    Block coefficient: 0,520
    Length to Beam Ratio: 8,95 : 1
    'Natural speed' for length: 24,41 kts
    Power going to wave formation at top speed: 48 %
    Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
    Bow angle (Positive = bow angles forward): 0,00 degrees
    Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
    Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
       - Stem:        26,57 ft / 8,10 m
       - Forecastle (20%):    18,04 ft / 5,50 m
       - Mid (50%):        18,04 ft / 5,50 m
       - Quarterdeck (15%):    18,04 ft / 5,50 m
       - Stern:        18,04 ft / 5,50 m
       - Average freeboard:    18,73 ft / 5,71 m
    Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
    Space    - Hull below water (magazines/engines, low = better): 95,6%
        - Above water (accommodation/working, high = better): 156,5%
    Waterplane Area: 26 929 Square feet or 2 502 Square metres
    Displacement factor (Displacement / loading): 122%
    Structure weight / hull surface area: 109 lbs/sq ft or 533 Kg/sq metre
    Hull strength (Relative):
        - Cross-sectional: 0,99
        - Longitudinal: 1,07
        - Overall: 1,00
    Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate
    Room for accommodation and workspaces is excellent
    Good seaboat, rides out heavy weather easily

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz