środa, 29 sierpnia 2012

Pancernik dla Wenezueli - 28.05.2010

Propozycja pancernika dla Wenezueli. Mogła by to być odpowiedź tego kraju na rozwijający się w początkach XX w. wyścig zbrojeń morskich pomiędzy najważniejszymi krajami Ameryki Płd., z których każde zamówiło drednoty w stoczniach europejskich czy amerykańskich. Proponowany okręt jest nieco zmniejszoną (skróconą), a więc tańszą, wersją Iron Duke’a, pozbawioną jednej wieży działowej ze śródokręcia. Z uzbrojeniem składającym się z 8 dział 343 mm mógłby spokojnie mierzyć się z jakimkolwiek innym drednotem posiadanym przez państwa Ameryki Płd. Na pewno byłby to projekt okrętu o dużo bardziej zrównoważonej charakterystyce niż jednostki Brazylii (zbudowane – typ Minas Gerais, jak i niedoszły Rio de Janeiro) czy Chile (Almirante Latorre).

   
     
Bolivar, venezuelan battleship laid down 1913 (Engine 1914)

Displacement:
    18 221 t light; 19 221 t standard; 20 300 t normal; 21 164 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
    566,60 ft / 566,60 ft x 83,99 ft x 25,26 ft (normal load)
    172,70 m / 172,70 m x 25,60 m  x 7,70 m

Armament:
      8 - 13,50" / 343 mm guns (4x2 guns), 1 231,26lbs / 558,49kg shells, 1913 Model
      Breech loading guns in turrets (on barbettes)
      on centreline ends, evenly spread
      12 - 4,72" / 120 mm guns in single mounts, 52,72lbs / 23,92kg shells, 1913 Model
      Quick firing guns in casemate mounts
      on side, all amidships
      4 - 2,99" / 76,0 mm guns in single mounts, 13,39lbs / 6,08kg shells, 1913 Model
      Anti-aircraft guns in deck mounts
      on centreline, all amidships
    Weight of broadside 10 536 lbs / 4 779 kg
    Shells per gun, main battery: 100

Armour:
   - Belts:        Width (max)    Length (avg)        Height (avg)
    Main:    12,0" / 305 mm    346,78 ft / 105,70 m    13,12 ft / 4,00 m
    Ends:    9,02" / 229 mm    131,23 ft / 40,00 m    8,20 ft / 2,50 m
      88,58 ft / 27,00 m Unarmoured ends
    Upper:    11,0" / 279 mm      98,43 ft / 30,00 m    8,20 ft / 2,50 m
      Main Belt covers 94% of normal length

   - Torpedo Bulkhead:
        1,18" / 30 mm    426,51 ft / 130,00 m    19,69 ft / 6,00 m

   - Gun armour:    Face (max)    Other gunhouse (avg)    Barbette/hoist (max)
    Main:    11,0" / 279 mm    7,99" / 203 mm        11,0" / 279 mm
    2nd:    5,98" / 152 mm          -                  -

   - Armour deck: 2,01" / 51 mm, Conning tower: 14,02" / 356 mm

Machinery:
    Coal and oil fired boilers, steam turbines,
    Geared drive, 4 shafts, 33 005 shp / 24 622 Kw = 22,00 kts
    Range 8 000nm at 10,00 kts
    Bunker at max displacement = 1 943 tons (50% coal)

Complement:
    849 - 1 105

Cost:
    £2,106 million / $8,424 million

Distribution of weights at normal displacement:
    Armament: 1 317 tons, 6,5%
    Armour: 7 503 tons, 37,0%
       - Belts: 3 362 tons, 16,6%
       - Torpedo bulkhead: 367 tons, 1,8%
       - Armament: 2 267 tons, 11,2%
       - Armour Deck: 1 282 tons, 6,3%
       - Conning Tower: 225 tons, 1,1%
    Machinery: 1 332 tons, 6,6%
    Hull, fittings & equipment: 8 069 tons, 39,7%
    Fuel, ammunition & stores: 2 079 tons, 10,2%
    Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%

Overall survivability and seakeeping ability:
    Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
      29 367 lbs / 13 321 Kg = 23,9 x 13,5 " / 343 mm shells or 4,7 torpedoes
    Stability (Unstable if below 1.00): 1,07
    Metacentric height 4,4 ft / 1,3 m
    Roll period: 16,8 seconds
    Steadiness    - As gun platform (Average = 50 %): 77 %
            - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,90
    Seaboat quality  (Average = 1.00): 1,55

Hull form characteristics:
    Hull has rise forward of midbreak
    Block coefficient: 0,591
    Length to Beam Ratio: 6,75 : 1
    'Natural speed' for length: 23,80 kts
    Power going to wave formation at top speed: 46 %
    Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
    Bow angle (Positive = bow angles forward): -10,00 degrees
    Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
    Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
       - Stem:        24,61 ft / 7,50 m
       - Forecastle (20%):    23,62 ft / 7,20 m
       - Mid (49%):        23,62 ft / 7,20 m (17,06 ft / 5,20 m aft of break)
       - Quarterdeck (15%):    17,06 ft / 5,20 m
       - Stern:        17,06 ft / 5,20 m
       - Average freeboard:    20,35 ft / 6,20 m
    Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
    Space    - Hull below water (magazines/engines, low = better): 92,3%
        - Above water (accommodation/working, high = better): 154,8%
    Waterplane Area: 34 514 Square feet or 3 206 Square metres
    Displacement factor (Displacement / loading): 98%
    Structure weight / hull surface area: 164 lbs/sq ft or 802 Kg/sq metre
    Hull strength (Relative):
        - Cross-sectional: 0,95
        - Longitudinal: 1,62
        - Overall: 1,00
    Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate
    Room for accommodation and workspaces is excellent
    Ship has slow, easy roll, a good, steady gun platform
    Excellent seaboat, comfortable, can fire her guns in the heaviest weather

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz